kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

کوتاه اقتصادی

*‌ تولید شرکت‌های بزرگ آلومینیوم کشور طی 8 ماهه 97، حدود 3/2 درصد بیش از رقم مدت مشابه سال گذشته آلومینیوم تولید کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های ایرالکو، المهدی و هرمزال از ابتدای فروردین تا پایان آبان، 231 هزار و 31 تن آلومینیوم (خالص، بیلت، آلیاژ، ئی‌سی و براده) تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 223 هزار و 877 تن بود. از این میزان، شرکت‌های «ایرالکو» 117 هزار و 667 تن، «هرمزال» 69 هزار و 74 تن و «المهدی» 44 هزار و 290 تن آلومینیوم تولید کردند.
* دستگاه توربین لکوموتیو GE با استفاده از توانمندی سازندگان داخلی، ساخته و بر روی لکوموتیو‌ها نصب شد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی، مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج در این‌باره بیان کرد‌: به منظور بومی‌سازی و کاهش وابستگی خرید قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز به خارج از کشور برای بازسازی لکوموتیوهای موجود در ناوگان راه‌آهن، ساخت قطعات و مجموعه‌ها با استفاده از توانمندی‌های سازندگان داخلی در دستور کار کارخانه‌های بازسازی لکوموتیو کرج قرار گرفته است.
*‌ با همراه بانک سینا، امکان تغییر رمز دوم کارت فراهم شده است. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، یکی از پایه‌های اصلی در خریدهای اینترنتی، رمز دوم کارت (رمز اینترنتی) است که به منظور تسهیل در امور بانکی مشتریان، امکان دریافت آن از طریق همراه بانک سینا میسر شده است.
*‌ عمليات عمراني بازسازي تعدادی از مدارس مناطق زلزله‌زده كرمانشاه با حمایت همراه اول‌، آغازشد.به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح دیروز با حضور تعدادی از مسئولان با کلنگ زنی احداث مدرسه ای در شهرستان ثلاث باباجانی مراحل اجرایی نوسازی تعدادی از مدارس استان کرمانشاه باحمايت همراه اول آغاز شد. همچنين کلنگ دو مدرسه دیگر نیز در ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب به زمین‌زده شد. سال گذشته در راستای مسئولیت اجتماعی و سهیم شدن در امر خداپسندانه مدرسه‌سازي و بازسازي مدارس، هیئت مدیره همراه اول با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی مدارس زلزله‌زده كرمانشاه موافقت کرده بود.