kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس:

نرخ اجناس موجود در بازار منطقی نیست

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ‌های (اجناس) موجود در بازار هیچ کدام منطقی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، رحیم زارع با‌اشاره به کاهش نرخ ارز و طلا در بازار، اظهار داشت: نفود دلالان در بازار، باعث کاهش نیافتن قیمت‌ها در سایر بازار‌های موازی است.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بازار‌های موازی طلا و ارز همسو با افزایش نرخ‌ها درگیر گرانی شده، اما اکنون با نزول قیمت‌ها خود را درگیر نکرده اند، ادامه داد: در ماه‌های اخیر با توجه به کاهش شدید ارزش پول مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد شده از این رو لازم است تدابیری برای ساماندهی بازار‌های موازی ارز و طلا نیز صورت بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید با فعال کردن دوربین‌های نظارتی خود با هر نوع حباب قیمتی مقابله کند، بیان کرد: متاسفانه در نوسانات نرخ ارز و کاهش ارز پول ملی بسیاری از واحد‌های تولیدی کشور نابود شده و بر آمار بیکاری افزوده شده از این رو لازم است دولت کمیته‌ای برای ساماندهی وضعیت بازار با محوریت کاهش نرخ‌ها به ویژه در بحث تولید و مسکن ایجاد کند.
زارع همچنین با‌اشاره به دغدغه حقوق بگیران دولت درخصوص نرخ حقوق آنها در بودجه ۹۸ کل کشور، گفت: دولت با توجه به تورم نقطه به نقطه، کاهش ارزش پول ملی و همچنین نوسانات قیمتی باید نسبت به افزایش حقوق این قشر اقدام کند در غیر اینصورت قشر متوسط جامعه نیز به سمت اقشار نیازمند حرکت خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید ضمن رصد دوباره بازار با هدف کاهش نرخ ارز و طلا سایر بازار‌ها را نیز به سمت بهبود وضعیت هدایت کند، افزود: نرخ‌های موجود در بازار هیچ کدام منطقی نبوده از این رو باید نسبت به تجدید نظر درخصوص آنها اقدام شود.
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی از تلاش کمیسیون حمایت از تولید ملی برای حمایت از تولیدکنندگان در شرایط فعلی اقتصاد خبر داد و گفت: با برگزاری نشست‌های مستمر با دولت دغدغه‌های صنوف مختلف تولیدکنندگان را به گوش دولتی‌ها رسانده‌ایم.
به گفته زارع، دولت در بودجه ۹۸ کل کشور باید با توجه به تورم و همچنین کاهش شدید قدرت تولیدکنندگان داخلی نرخ ارز و سایر نرخ‌ها را تعیین کند.