kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

کانون تشکلی ضدایرانی!

پژمان کریمی

هفته پیش یک تشکل غیرقانونی موسوم به «کانون نویسندگان ایران » بیانیه‌ای را علیه موضوع «سانسور» منتشر کرد.
 بی‌بی سی فارسی نیز که اخبار فعالیت تشکل‌ها و گروهک‌های ضد انقلاب و ضدایرانی را پوششی وسیع می‌دهد، بیانیه کانون را در قالب خبری پررنگ به آگاهی مخاطبان خود رساند.
از دو سال پیش، اخباری شنیده شد مبنی بر اینکه؛ کانون در سطح شهر تهران،دارای فعالیت پنهانی است.
به نظر می‌رسد؛ عده‌ای قلم بدست ضد انقلاب با جدیت در پی زنده کردن کانون نویسندگان هستند.
اگر به تاریخ فعالیت این تشکل نگاه کنیم؛ بخوبی درخواهیم یافت که ماهیت این مجموعه و اعضای آن ، در تقابل اساسی با «نظام دینی و مردمی» قرار دارد.
در اوایل دهه 40 شمسی، کانون با اراده تعدادی نویسنده و شاعر و مترجم اغلب چپگرا تاسیس شد. مدت زمان زیادی نگذشت که ساواک اعضای این تشکل را - مانند هوشنگ گلشیری- به خدمت خود درآورد و القائات طاغوتی را از زبان و قلم کانون پی گرفت!
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج، کانون که ابتدا- منافقانه - خود را همراه با انقلاب بزرگ مردم ایران نشان می‌داد، راه دیگری را گشود. اعضای کانون هرزه نویسی را ادامه دادند و علیه حاکمیت دین و ارزش‌های اخلاقی و علیه ممیزی، بیانیه‌های مسموم نگاشتند و منتشر نمودند.
بطور مثال بیانیه «ما نویسنده ایم» بازتاب وسیعی در رسانه‌های ضدایرانی یافت.
برای این گروهک شرم آور است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی اعضای آن، نه تنها کتابی و بیانیه‌ای در تاکید بر مظلومیت مردم ایران و در محکومیت متجاوز بعثی و حامیان بین‌المللی‌اش منتشر نکردند، بلکه با ایرادات بنی اسرائیلی و تاکید بر هرزه نگاری، در پی منافع نامشروع و دنیا زدگی خود بود.
اعضای کانون در طول پنج دهه فعالیت خود هیچگاه در جهت منافع ایران قدم برنداشتند و همواره چهره‌ای مرعوب و غرب زده و منفعت‌طلب از خود نشان دادند! و چنین است که کانون نویسندگان همواره برای رسانه‌های ضد اسلامی و ضدایرانی چون بی‌بی سی جذاب بوده و اخبار فعالیت آن در صدر اخبار فرهنگی و سیاسی قرار می‌گیرد!
باید دید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاههای امنیتی با تکاپوی غیرقانونی تشکل یاد شده، چه برخوردی خواهند کرد!