kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
توطئه‌های آمریکا علیه دمشق ادامه دارد

تشکیل نیروی 40 هزار نفری در شرق سوریه توسط پنتاگون!

واشنگتن با هدف ایجاد دردسر برای دولت دمشق و در چارچوب سیاست‌های جاه‌طلبانه خود در منطقه، یک نیروی محلی 40 هزار نفری در شرق سوریه تشکیل داده و فرماندهی این نیروها را به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سپرده است!
ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، رسما از تشکیل یک ارتش 35 تا 40هزار نفری متشکل از شبه‌نظامیان کرد و عرب در شرق سوریه خبر داده است.
ژنرال دانفورد درباره این اقدام مغایر با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی اینگونه توضیح داده: «براساس برآورد ما، باید 35 تا 40 هزار نیروی محلی آموزش دیده و مجهز شوند، تا ثبات برقرار شود. ما حدود 20 درصد در آموزش این نیروها، پیش رفته‌ایم.»
همان طور که از اظهارات دانفورد، قابل استنتاج است، آمریکا این اقدامات ضدسوری را به بهانه مبارزه با داعش انجام می‌دهد، این در حالی است که عناصر داعش در شرق سوریه، تحت حمایت مستقیم تفنگداران آمریکایی قرار دارند.
این ژنرال آمریکایی در ادامه، برای توجیه حضور بلندمدت نیروهای کشورش در سوریه، مدعی شد: «با توجه به (فرآیند) ایجاد ثبات، ما هنوز راه زیادی را پیش‌رو داریم.»
رئيس ستاد مشترک آمریکا بدون ارائه آمار دقیقی از تعداد نیروهای ویژه آمریکایی حاضر در شرق سوریه، اعلام کرد که واشنگتن برنامه‌ای برای خارج کردن آنها از سوریه ندارد.
دانفورد در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا نظامیان آمریکایی قرار است برای مدت نامعلومی در سوریه بمانند، گفت: آنها به این زودی‌ها (سوریه) را ترک نمی‌کنند.
کشف ‌سلاح‌های آمریکایی
نیروهای ارتش سوریه در ادامه پاکسازی مناطق آزادشده در جنوب این کشور، از جمله استان مرزی قنیطره، مقادیر زیادی سلاح و مهمات آمریکایی و اسرائيلی کشف کردند.
به گزارش فارس، سلاح‌ها، مهمات و کالاهای کشف شده شامل موشک‌های ضد زره، گلوله‌های 23 و 14 میلیمتری، دستگاه‌های ارتباطی، دارو، لوازم پزشکی و انواع غذاها می‌شود.
طی روزهای گذشته نیز نیروهای ارتش سوریه مقادیر زیادی سلاح و مهمات متعلق به آمریکا و رژیم صهیونیستی را در مناطق آزادشده جنوب سوریه کشف کرده‌اند.