kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

اهالی روستاهای زرقان نفت ندارند

رئیس‌شورای بخش زرقان با بیان اینکه ۲۵ روستای این بخش از نعمت گاز بی‌بهره است گفت: اهالی روستا برای گرم کردن خانه‌ها در تامین نفت با مشکل روبرو هستند.
مسلم زارع  اظهار داشت: در حالی که باید شرکت نفت امورپستی و ثبت مشخصات اهالی روستاهای این بخش در سامانه را برای دریافت نفت از ماه‌های پیش آغاز می‌کرد آن را به فصل سرمایه گذاشته و مردم در تامین نفت با مشکل روبرو شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های بخشدار به هر خانواده یک بشکه نفت داده شده اما این جوابگو نیست و درخواست تسریع در توزیع نفت به اهالی روستاهای بخش زرقان هستیم.
رئیس‌شورای بخش زرقان گفت: مجموع تعداد روستاها، حدود 35 روستا است که متاسفانه تعدادی از این روستاها که دهیار ندارند اسمی از آنان برده نمی‌شود و مسئولان اعلام می‌کنند جمعیت آنان کمتر از 20 خانوار است و جزء روستا محسوب نمی‌شود.
زارع تصریح کرد: در حال حاضر 28 روستا دارای شورا و دهیاری است که تنها بخشی از روستای رحمت‌آباد، فشنگان و مهریان از نعمت گاز برخوردار بوده و 25 روستا گاز ندارند.
وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته پیمانکار مدتی پیش نسبت به تجهیز کارگاه اقدام کرد و در دو روستای دیگر نیز برای انجام گازرسانی مشغول شد که بعد از برخورد با گرانی‌ها کار تعطیل شد.
رئیس‌شورای بخش زرقان با تاکید بر اینکه گازرسانی به روستاها از اولویت‌هایی است که امیدواریم در این بخش مورد توجه قرار گیرد گفت: با توجه به پیگیری نماینده‌های مجلس، بخشدار و شورای بخش اما هنوز به نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم.
زارع همچنین به نداشتن آب آشامیدنی در روستاهای بخش زرقان ‌اشاره کرد و گفت: آبرسانی به 30 روستای این بخش با‌ تانکر انجام می‌شود و تنها شول و بند امیر از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.