kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

وام بهسازی به واحدهای فرسوده لرستان پرداخت می‌شود


معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: دو هزار و 300 واحد مسکونی استان لرستان در راستای بازآفرینی بافت فرسوده شهری، تسهیلات بهسازی دریافت می‌کند.
حسن احمدی در نشست ستاد بازآفرینی شهری بروجرد افزود: این تسهیلات برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده، مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی پرداخت می‌شود.
وی گفت: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات به‌زودی مشخص و روند اعطای این مبالغ آغاز می‌شود.
احمدی افزود: در این راستا، 460 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 9 درصد پرداخت خواهد شد تا بافت‌های فرسوده شهری در لرستان احیا و نوسازی شوند.
وی با ‌اشاره به اینکه 430 میلیارد ریال برای خدمات زیربنایی و روبنایی محله‌های هدف لرستان اختصاص داده شده گفت: 17 محله در این استان برای بازآفرینی بافت شهری انتخاب شده است.
او تاکید کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده به محلاتی تعلق می‌گیرد که مصوبه ستاد بازآفرینی شهری داشته باشند.
معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی با ‌اشاره به اینکه پنج محله در بروجرد برای بازآفرینی بافت شهری در نظر گرفته شده، گفت: شهرداری‌ها نقش موثری در احیای بافت‌های فرسوده و سکونت‌های غیررسمی و حاشیه‌ای دارند.
بیش از 350 هزار نفر از شهروندان لرستانی نیز در بافت‌های ناکارآمد و نابسامان (سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی) زندگی می‌کنند که طرح بازآفرینی شهری به همراه توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق برنامه‌ریزی شده است.