kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
‌رئیس‌جمهور در نشست خبری:‌

کالاهای اساسی در بودجه ۹۸ با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود

رئیس‌جمهور با بیان این‌که مردم ما در روزهای سخت همیشه پشت نظام بودند و امروز هم چنین است، گفت: در بودجه ۹۸ کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی شب گذشته در نشست خبری که در استانداری سمنان برگزار شد با تاکید بر این‌که ۷۸ طرح با یکهزار و ۴۶۶ میلیارد تومان اعتبار، مصوبات این سفر برای استان سمنان خواهد بود، گفت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند به تحول، رشد و پیشرفت استان کمک کند.
وی افزود‌: یکی از طرح‌ها جاده معلمان است که شمال را به مرکز کشور متصل می‌کند و این طرح بر مبنای قولی که در سفر قبل دادیم، عقب است؛ نقدی بر سازمان برنامه و بودجه وارد است و در شورای اداری اعلام شد که همین روزها 240 میلیارد تومان آماده تخصیص است که اجرایی و همه عقب‌ماندگی سفر قبل جبران خواهد شد.
رئیس‌جمهوری تأکید کرد: قولی که در این سفر داده‌ایم، اختصاص یک‌هزار و 466 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم محقق شود.
روحانی همچنین در جلسه شورای اداری استان سمنان به افزایش حقوق کارکنان در بودجه 98 اشاره کرد و گفت: بر این اساس دولت تصمیم گرفته تا در سال آینده حقوق کارکنان را 20 درصد افزایش
 دهد.
رئیس‌جمهور با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان با ارزشی بیش از 10 هزار میلیارد تومان، گفت: اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی در توسعه بیش از پیش استان خواهند داشت.
روحانی با بیان این‌که همواره نسبت به تأمین آب آشامیدنی مردم تأکید کرده‌ایم، گفت: آب آشامیدن حق مردم است و باید از آب‌هایی که در شمال و جنوب کشور وجود دارد استفاده کرده و آن را به دست مردم برسانیم.
رئیس‌جمهور همچنین به موضوع سیاست خارجی نیز اشاره‌ای کرد و گفت‌: به صراحت گفتیم که اگر اروپایی‌ها هم بخواهند در رابطه با توان دفاعی کشور حرفی بزنند، برای ما قابل قبول نیست چرا که توان دفاعی ما برای دفاع از کشور است و با هیچ کس در این رابطه صحبت نمی‌کنیم.