kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
به همت آستان قدس رضوی صورت گرفت

دومین کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا با حضور 500 پزشک از 21 کشور جهان

دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا با حضور 500 پزشک فوق تخصص، متخصص و جراح قلب از 21 کشور جهان به همت آستان قدس رضوی در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است.

این کنگره بین‌المللی صبح چهارشنبه 14 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد آغاز به کار کرده است. 300 سخنرانی با موضوعات جدید در این گردهمایی علمی انجام می‌شود که 200 سخنرانی توسط اساتید خارجی و 100 سخنرانی توسط پزشکان داخلی در 50 بخش ایراد خواهد شد. در این کنگره که با نگاه ویژه‌ای در حوزه آموزش برگزار می‌شود، بیش از ۲۰ مورد عمل live case و live inbox در طی دو کنگره
Iran CTO Meeting 2018 وCASPIAN Meeting 2018 در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام می‌پذیرد.
در نشست‌های دومین کنگره علمی پزشکان قلب ایران و اروپا بیمارستان رضوی از تعداد زیادی از بیمارانی که به طور معمول از طریق کاتتریسم و آنژیوگرافی درمان می‌شوند، حین عمل جراحی تصویربرداری شده و به‌صورت زنده بر روی صفحه نمایش به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. همچنین تعدادی از جراحی‌های ویژه که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران، بیمارستان کوثر شیراز و بیمارستان کینگ فیصل عربستان پیش‌تر انجام و از آنها فیلم‌برداری شده است، در طول این کنگره‌ها برای شرکت‌کنندگان نمایش داده می‌شود.
در قالب کنگره بین‌المللی CASPIAN Meeting 2018 کارگاه عملی دو روزه درخصوص بیماری‌های قلب جنین برگزار می‌شود که سه مدرس برجسته، «پروفسور گُرلین شارلند» از انگلستان، «پروفسور جوانا دنگل» از لهستان و «دکتر ابراهیمی» از آمریکا در آن به تدریس مباحث بیماری‌های قلب جنین می‌پردازند. پروفسور کازیرو آشیدا، رئیس ‌مرکز قلب و عروق بیمارستان یوری سایایوکوهاما ژاپن، برگزاری کنگره قلب بیمارستان رضوی را حرکتی بزرگ دانست و گفت: از میزان استقبال متخصصان از این کنگره بسیار شگفت‌زده شدم. کار بزرگی صورت گرفته و شکل‌گیری این گردهمایی علمی بدون شک نقش پررنگی در افزایش دانش و تخصص پزشکان خواهد داشت.
 وی خاطرنشان کرد: در این کنگره تاکنون موضوعات و مباحث عمیق و وسیعی مطرح شده و اساتید بزرگی از سراسر جهان تازه‌ترین روش‌های جراحی و درمان‌ را مطرح کرده‌‌اند.