kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

حوادث کوتاه از کشور

کشف سوخت قاچاق
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت: مرزبانان این فرماندهی در ایست و بازرسی هنگ مرزی تایباد 22 هزار و448 لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 429 میلیون و 190 هزار ریال را کشف کردند. سردار جان‌نثار افزود: همچنین مرزبانان این فرماندهی در درگیری با قاچاقچیان و سوداگران مرگ موفق به کشف بیش از 18 کیلوگرم هروئین شدند قاچاقچیان نیز با استفاده از تاریکی شب و نزدیکی به مرز به آن سوی مرز متواری شدند.
دستگیری ضارب پرستار
گرگان- مهر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از دستگیری ضارب پرستار بیمارستان پنج آذر گرگان خبر داد.
حجت‌الاسلام سید رضا سیدحسینی افزود: متهم حدود دو هفته پیش به عنوان همراه بیمار در بیمارستان پنجم آذر گرگان حضور داشت که با پرستار بیمارستان درگیر و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.
وی اضافه کرد: این فرد پس از ضرب و شتم پرستار، از بیمارستان فرار کرد و بازداشت شد.
به گفته سیدحسینی، این فرد سوابق متعددی دارد و حکم جلب او پیشتر از این هم صادر شده بود، قاضی پرونده تا زمان صدور رای نهایی با قرار وثیقه یک میلیارد و 500 میلیون تومانی او را راهی زندان کرد.
وی اضافه کرد: این فرد به جرم حمل و توزیع چهار هزار و 500 لیتر مشروبات الکلی هم تحت تعقیب بود که با حکم معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان و تلاش پلیس دستگیر شد.
برخورد مرگبار دو خودرو
زاهدان- خبرنگار کیهان: برخورد پژو 405 حامل گازوئیل قاچاق با پراید در محور «زاهدان- خاش» 2 کشته برجای گذاشت. سرهنگ «علی عارف‌نژاد» گفت: این تصادف در حوالی روستای «جو‌ن‌آباد» محور زاهدان- خاش روی داد.
در این حادثه متاسفانه راننده هر 2 خودرو به علت شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت و اجساد با کمک نیروهای امدادی به سردخانه منتقل شدند.علت تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
رهایی گروگان
* جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از رهایی گروگان 25 ساله در ایرانشهر در کمتر از 48 ساعت خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری افزود: این آدم‌ربایی در بامداد هشتم آذرماه جاری در یکی از خیابان‌های ایرانشهر روی داد و در بررسی اظهارات خانواده فرد گروگان گرفته شده، مشخص شد متهمان با فرد گروگان گرفته شده اختلافات مالی داشته‌اند و برای رهایی او 60 میلیون ریال بدهی خود را مطالبه کرده‌اند.
وی گفت: کارآگاهان پلیس با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و در کمتر از 48 ساعت مخفیگاه آدم‌ربایان را در یکی از روستاهای بخش بمپور از توابع شهرستان ایرانشهر شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه ضمن دستگیری گروگانگیر 20 ساله، گروگان 25 ساله را نجات دادند.
انفجار مین
ایلام- ایرنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران گفت: براثر انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه چم هندی بخش موسیان یک نفر مجروح شد.
اسدالله مهاجر افزود: در این حادثه یک پیرمرد 60 ساله دچار قطع عضو از ناحیه پا و همچنین خونریزی شدید شده است.
وی گفت: این مصدوم توسط نیروهای هنگ مرزی به درمانگاه شبانه‌روزی دهستان دشت عباس منتقل شد و پس از انجام خدمات اولیه پیش بیمارستانی و جلوگیری از خونریزی توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی درمانگاه به بیمارستان گنجوان اعزام شد.
گفتنی است هویت این فرد که آیا ایرانی است یا عراقی در دست بررسی است اما براساس شنیده‌ها این پیرمرد عراقی بوده و در حین چوپانی با مین و مواد منفجره برخورد و این حادثه به وجود آمده است.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستان‌ها: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو 206 در جاده «قلعه شور» و فوت راننده و مجروح شدن 2 فرد دیگر خبر داد.
سرهنگ «جواد درستکار» اظهار داشت: متاسفانه در اثر این حادثه، راننده خودرو در دم فوت و 2 سرنشین آن نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
وی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه «اصفهان- شیراز» در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.
برخورد 9 خودرو با یکدیگر
تبریز- خبرنگار کیهان: به دنبال واژگونی 7 خودرو در آزادراه تبریز- تهران و برخورد دو دستگاه از خودروها با خودروهای آتش‌نشانی 8 نفر مجروح شدند.
به گزارش آتش‌نشانی تبریز، در حین ارايه امدادرسانی توسط آتش‌نشانان اعزامی برای خودروی ال90 که در مسیر آزادراه پیامبر اعظم واژگون شده بود 6 خودرو تویوتا، پژو 206 و 405، سمند و 2 دستگاه پراید نیز از مسیر منحرف و واژگون شدند. در این حوادث تویوتا با خودروی امدادی آتش نشانی تبریز برخورد کرد و سواری سمند نیز پس از تصادف با چرثقیل آتش‌نشانی، دچار آتش‌سوزی شد که حریق توسط آتش‌نشانان خاموش شد.
تعداد مصدومین با توجه به آسیب‌دیدگی 3 نفر از آتش‌نشانان به 11 نفر رسید و 8 مجروح سرنشین خودروها تحویل اورژانس شدند.
دستگیری سارق 21 کانتینر
بندرعباس- ایسنا: فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری کلاهبردار میلیاردی و کشف 21 دستگاه کانتینر مسروقه خبر داد.
سرتیپ عزیز‌اله ملکی، گفت: 21 دستگاه کانتینر مسروقه به ارزش هشت میلیارد و 400 میلیون ریال کشف شد.
وی افزود: این کانتینرها در مالکیت شرکت کشتیرانی و یا تحت اجاره آن بوده از خطوط نقل و انتقال سرقت شده بود. وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد تعدادی از کانتینرها در کارگاه‌های تولید کانکس در یکی از استان‌های مرکزی کشور کشف و توقیف شده است.
ملکی افزود: با بررسی تکمیلی صورت گرفته شخصی به هویت «ع.ج» که مالک یک شرکت تعمیر کانتینر بوده و نسبت به خروج کانتینر از اسکله آشنایی کامل داشته اقدام به خروج و فروش کانتینرها کرده است.
وی اظهار کرد: بنا به مستندات و اظهارات مالکان کارگاه‌های خریدار کانتینرها، متهم با مخدوش نموده شماره سریال‌های کانتینرها و زدن برچسب شماره سریال اقدام به فروش آن‌ها کرده است.
وی بیان کرد: با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
کشف سیگار خارجی قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از کشف یک میلیون و 250 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ «رضا محمدی» اظهار داشت: در بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان «فریدن» یک میلیون و 250 هزار نخ سیگار خارجی از یک واحد صنفی کشف شد که مالک مدارک مربوطه را ارائه نداد.
وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش سیگارهای کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده است. فرمانده انتظامی فریدن از تحویل متهم به مراجع قضایی خبر داد.
واژگونی اتوبوس
مهریز- ایرنا: مسئول روابط عمومی بیمارستان فاطمه‌‌الزهرا(س) مهریز گفت: در اثر واژگونی خودرو اتوبوس در کیلومتر 40 جاده اصلی این شهر به سمت انار استان کرمان 10 نفر زخمی شدند.
سیدعلی محمدحسینی افزود: زخمی‌ها با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: علت واژگونی خودرو از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
مرگ 2 کارگر
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راهور استان قزوین از وقوع یک سانحه رانندگی و کشته شدن 2 تن از کارگران فضای سبز در بلوار خلیج فارس شهرستان البرز خبر داد.
سرهنگ «مهرداد حسن‌پور» اظهار داشت: با حضور ماموران مشخص شد یک دستگاه زانتیا با 2 کارگر فضای سبز برخورد و یکی از کارگران به علت شدت برخورد در دم فوت و کارگر دیگر مصدوم که بلافاصله توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی اعزام شد.
وی با اشاره به اینکه علت تصادف توسط کارشناسان پلیس راهور در حال بررسی است اضافه کرد: کارگر مصدوم پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت مصدومیت فوت کرد.