kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
فرمانده انتظامی هرمزگان خبرداد:

كلاهبرداری از دو هزار كارت بانكی با نرم‌افزارهای همدم‌‌ياب

فرمانده انتظامی هرمزگان، از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غيرمجاز از دوهزار كارت بانكی به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

سرتیپ عزیزالله ملکی اظهار داشت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، پیگیری موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
وی با بیان این‌ که در بررسی حساب شاکی مشخص شد مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال برداشت شده است، افزود: شاکی پرونده از نرم‌افزار همدم یاب استفاده کرده بود که برای پرداخت حق عضویت به درگاه جعلی بانکی هدایت شده بود‌.
فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح‌کرد : در بررسی اولیه مشخص شد متهم برای ناشناس ماندن، از هویت‌های افراد مختلفی سوءاستفاده کرده که در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت «م.ف» در یکی از استان‌های مجاور شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.
ملکی با ‌اشاره به این‌که متهم با همکاری دو نفر از همدستانش مرتکب این جرم شده است، افزود: متهم در تحقیقات اولیه ابتدا منکر بزه انتسابی شد که با مشاهده دلایل و مستندات کافی به برداشت مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال از دوهزار کارت بانکی اعتراف کرد.
وی اظهارداشت: با هوشیاری و اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا، دو متهم دیگر نیز در این رابطه دستگیر و این دو متهم نیز به بزه انتسابی معترف شدند.
فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان این‌که ضروری است شهروندان توجه داشته باشند که در هنگام خریدهای اینترنتی، آدرس سایت حتماً با پروتکل https شروع شود و تغییری در آدرس بانکی به‌ وجود نیامده باشد، تصریح‌کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی، سایت پلیس فتا است و شهروندان باید در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌‌رسانی کنند.