kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

آتش‌سوزی گسترده در ساختمان ۲۵ طبقه مهار شد

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی گسترده در یک ساختمان ۲۵ طبقه در حال ساخت واقع در غرب تهران خبر داد.

جلال ملکی درباره جزئیات این حادثه به تسنیم گفت: ظهر دیروز آتش‌سوزی در ساختمان بلندمرتبه در حال ساخت در انتهای بزرگراه شهید خرازی، بعد از بیمارستان تریتا به سامانه 125 اعلام شد که با توجه به کثرت تماس‌های شهروندان، آتش‌نشانان پنج ایستگاه به همراه نردبان‌های هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.
ملکی با بیان اینکه محل حادثه ساختمان تجاری 25 طبقه در حال ساخت بود که هنوز بهره‌برداری نشده و کارگران در آن مشغول به کار بودند، افزود: قسمت موتورژنراتور و موتورخانه در قسمت همکف این ساختمان دچار حریق شده و آتش به علت شدت شعله‌ها و حرارت، به سقف‌های کاذب، بخشی از نمای ساختمان و سایر مواد ساختمانی انبار شده در طبقه همکف، مانند ورق‌های mdf سرایت کرده و به سرعت در حال گسترش به سایر بخش‌ها بود.
وی با بیان اینکه دود بسیار غلیظی تمام ساختمان را فرا گرفته بود، ادامه داد: ده‌ها نفر از کارگران در تمام نقاط مختلف ساختمان حضور داشتند که با حضور آتش‌نشانان تعدادی از آنها به پشت‌بام انتقال یافته و از وضعیت نا ایمن خارج شدند.
سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش خود را به پشت‌بام رسانده و مشغول پایین آوردن افراد از طریق نردبان هیدرولیکی شدند.
پیمان صابریان، رئیس ‌مرکز اورژانس تهران هم درباره مصدومان این حادثه گفت: 20 مصدوم ناشی از دودگرفتگی در این حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و سه نفر توسط تکنسین‌های اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.