kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

ثبت 13 عملیات مقاومتی در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها ظرف یک ماه

منابع فلسطینی اعلام کردند تنها در ماه گذشته 13 عملیات مقاومتی در کرانه باختری در ‌اشکال مختلف، از جمله تیراندازی، حمله با سلاح سرد و زیرگیری با خودرو صورت گرفته که به گفته صهیونیست‌ها طی آن 20 صهیونیست زخمی شده‌اند.
سرویس خارجی-

کرانه باختری ماه نوامبر گذشته (آبان ماه) شاهد افزایش قابل ملاحظه عملیات‌های مقاومتی در واکنش به تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی بود و این عملیات‌ها در‌ اشکال مختلف، از جمله تیراندازی، حمله با سلاح سرد و زیرگیری با خودرو، صورت گرفت. پرتاب سنگ و بطری‌های آتش‌زا و نیز بمب‌های دست‌ساز از جمله دیگر عملیات فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری است که با احتساب آنها تعداد این عملیات به صدها هم می‌رسد. به گفته منابع فلسطینی در برخی از این عملیات‌ها مانند عملیات «برکان» عامل عملیات متواری شده و هنوز دست پلیس رژیم صهیونیستی به آنها نرسیده است. در عملیات برکان دو صهیونیست کشته و یک نفر مجروح شد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، از مهم‌ترین این عملیات‌ها می‌توان به عملیات شهید «رمزی ابو یابس» ‌اشاره کرد که در نزدیکی شهرک بیت امر واقع در شمال الخلیل صورت گرفت و وی با حمله به سمت نظامیان صهیونیست با خودروی خود، 3 تن از آنها را زخمی کرد.
در مجموع می‌توان گفت که مقاومت فلسطین توانسته در ماه گذشته 6 عملیات تیراندازی، 5 عملیات حمله با سلاح سرد، 2 عملیات زیرگیری با خودرو و 8 عملیات بمب‌گذاری و پرتاب 2 مورد بمب دست‌ساز و 26 عملیات پرتاب بطری‌های آتش زا به سمت پایگاه‌ها و خودروهای جنگی رژیم صهیونیستی اجرا کند.
علاوه‌بر این، مناطق مختلف کرانه باختری و قدس نیز شاهد وقوع 551 مورد درگیری و پرتاب سنگ بوده‌اند که در کل منجر به زخمی شدن 20 شهرک نشین صهیونیست در مقابل شهادت 3 فلسطینی و زخمی شدن 121 نفر دیگر شده است.
استان‌های رام‌الله و قدس با 158 و 109 مورد درگیری شاهد بیشترین درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها بوده‌اند و 98 مورد درگیری هم در استان نابلس ثبت شده است. الخلیل و قلقیلیه با 88 مورد درگیری، بیت لحم با 67، جنین با 25، طولکرم با 24، سلفیت با 10 و طوباس و اریحا با 5 مورد درگیری در رده‌های بعدی قرار دارند.