kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
یک مسئول:

بنیاد مستضعفان دیگر مراکز تجاری بزرگ نمی‌سازد‌

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان از تغییر مأموریت بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: از این پس به جای ساخت مراکز تجاری بزرگ، ساخت مسکن برای اقشار متوسط به پایین در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر خواجه‌دلویی به سیاست‌‌های جدید بنیاد مستضعفان در حوزه ساخت‌وسازهای عمرانی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ پیش از این بنیاد مستضعفان در اراضی که در اختیار داشت، نسبت به ساخت مجتمع‌های تجاری و لوکس اقدام می‌کرد.
وی افزود: این مجتمع‌های تجاری اغلب مورد استفاده برند‌های خارجی قرار می‌گرفت، در این راستا پس از بررسی‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است، بنیاد‌ ساخت‌و‌ساز‌های خود را به نحوی مدیریت کند که آخر سر به نفع مردم و همسو با آنها باشد.
معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر این اساس بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت، ‌پروژه‌های انبوهی را در ساخت‌وسازها در دستور کار قرار دهد که ‌‌مخاطبان نهایی آن اقشار متوسط به پایین جامعه باشند.
به گفته خواجه‌دلویی، در این جهت به تازگی‌ ساخت مجموعه 800 واحدی در اسلامشهر را در دستور کار قرار دادیم که واحدهای این پروژه‌ها از مرحله سفت‌کاری عبور کرده و در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.
وی اضافه کرد: زمانی که پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور به 35 درصد برسد، مجوزهای پیش فروش صادر می‌شود و واحدها با قیمت کارشناسی که به تأیید کمیته‌ای در بنیاد مستضعفان می‌رسد، عرضه می‌شود.معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان ادامه داد: همچنین در استان فارس و شهر شیراز ‌‌پروژه‌ای هزار و 200 واحدی در منطقه‌ای که اقشار متوسط به پایین حضور دارند، در حال ساخت است.
خواجه‌دلویی ادامه داد: در شهرهای مشهد، کرمانشاه، یزد، اصفهان و چند شهر دیگر پروژه‌های بزرگ ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار متوسط به پایین جامعه و در شأن و جایگاه بنیاد مستضعفان توسط بنیاد در دست اجرا است.
به گفته وی، در سه سال اخیر در بخش واگذاری‌ها بیش از شش هزار و 400 سند توسط بنیاد به مردم داده شد، در حال حاضر هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که از زمان تحویل خانه‌ها، حداکثر پس از یک‌ سال سند و پایان کار گرفته شود.
معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان همچنین از ‌‌ساخت 185 واحد مسکونی در قالب طرح نیلوفر در جنوب شرق تهران خبر داد و افزود: این واحدها تکمیل و به ذی‌نفعان واگذار شد و در حال تهیه اسناد و پایان کار هستیم.