kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
هروی: نباید همه چیز را به روزهای پایانی کشاند

بلاتکلیفی در فدراسیون پرمدال کاراته راه رسیدن به المپیک دشوارتر از قبل شد!

کاراته به عنوان یکی از رشته‌هایی که شانس بالایی برای کسب مدال در المپیک 2020 دارد، این روزها با مشکلات ریز و درشت فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند؛ از یک طرف وضعیت ریاست این فدراسیون مشخص نیست و از سوی دیگر بحران مالی‌گریبان کاراته را رها نمی‌کند.
سرویس ورزشی-

فرجی رئیس‌فدراسیون کاراته جزو بازنشستگان این ورزش است. او نیز باید به مانند سایر بازنشستگان صندلی ریاست را ترک می‌کرد ولی به امید استفاده از ماده 60 قانون جامع ایثارگری امیدوار به ادامه فعالیت است، هر چند که تا عصر روز گذشته مجوز بازگشت به کار او مانند ضیایی رئیس‌فدراسیون والیبال صادر نشده بود.
همین بلاتکلیفی موجب شده که برنامه‌های کاراته به مانند گذشته پیش نرود و کسی در فدراسیون نداند که فرجی به کارش ادامه می‌دهد یا برای فدراسیون سرپرست تعیین می‌شود؟!
در کنار این موضوع، بحران مالی هم این روزها در کاراته موج می‌زند تا جایی که سرمربی تیم ملی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا مدعی شد امتیازهای کاراته ایران برای کسب سهمیه المپیک در حال از بین رفتن است.
سید شهرام هروی گفت: به هر حال برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید مسیری که تعریف شده را طی کرد و یکی از این مسیرها حضور در مسابقات کاراته‌وان سری‌آ است. متاسفانه به دلیل مشکلات مالی که در ورزش کشور و فدراسیون کاراته وجود دارد، نتوانستیم در این مسابقات حاضر شویم ولی امیدوارم در ادامه راه دغدغه چنین مشکلاتی را نداشته باشیم.
سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که می‌توان امتیازهای از دست رفته را جبران کرد؟ توضیح داد: تا به امروز فدراسیون همه تلاش خود را کرده و از حمایت مسئولان تشکر می‌کنم اما مسلما امتیازاتی که از دست می‌رود در ادامه راه برای رسیدن به المپیک مشکل ساز است. مسابقات تکرار نمی‌شوند و امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به رشته تازه المپیکی شده کاراته کنند تا کار به روزهای پایانی نکشد.
او همچنین در مورد مسابقات پیش روی ملی‌پوشان کاراته برای کسب امتیازهای المپیکی، اظهار کرد:‌ اولین مسابقه‌ای که قرار است ما در آن شرکت کنیم لیگ جهانی فرانسه در سال ۲۰۱۹ است، مسابقات سال آینده ما هفت مرحله لیگ‌جهانی کاراته‌وان و چهار مرحله کاراته‌وان سری‌آ است که مسئولان قول داده‌اند به صورت تمام قد از کاراته حمایت کنند تا در همه این رقابت‌ها حاضر شود. امیدوارم که مسئولان به این قولی که داده‌اند پایبند بوده و شاهد رفع دغدغه‌های مالی در کاراته باشیم.
هروی همچنین در پاسخ به این سؤال که ملی‌پوشان دیگر نمی‌توانستند با هزینه شخصی عازم شانگ‌های شوند؟ توضیح داد:‌ همه ملی‌پوشان دوست داشتند که برای حضور در این رقابت‌ها و کسب امتیاز عازم شوند اما بالاخره با مشکلات مالی که وجود داشت این مهم صورت نگرفت. با این وجود تمهیداتی در نظر داریم تا کاراته‌کاها بتوانند مسیر تعریف شده برای کسب سهمیه المپیک را طی کنند.
سرمربی تیم ملی کاراته در مورد رقابت‌های کاراته‌وان سری‌آ چین افزود: مسلما اعزام به این رقابت‌ها برای کسب امتیاز اهمیت زیادی داشت. اگر قصد مدال آوری از کاراته را در المپیک ۲۰۲۰ داریم باید از اتلاف این امتیازات جلوگیری شود. خوشبختانه مسئولان ورزش قول داده‌اند که کاراته را به همه مسابقات اعزام کنند، امیدوارم این اتفاق رخ دهد چرا که اگر امتیازات را از دست بدهیم به جای اینکه در المپیک شاهد مدال آوری کاراته باشیم، حتی از رسیدن به المپیک هم باز خواهیم ماند.
تلاش شبانه‌روزی مدعیان
پیش از هروی، سجاد گنج زاده که یکی از مدعیان اصلی برای کسب سهمیه المپیک در سنگین وزن به شمار می‌رود، در پستی اینستاگرامی از لغو اعزام‌ها و کاهش شانس ملی‌پوشان ایران برای رسیدن به توکیو 2020 گلایه کرده بود.
در بازی‌های ۲۰۲۰ رشته پرمدال کاراته نخستین حضورش را در المپیک تجربه خواهد کرد، به همین خاطر تمام مدعیان کاراته از جمله ژاپن میزبان برای کسب حداکثر سهمیه و مدال در این آوردگاه شبانه‌روز تلاش می‌کنند.
نزدیک به یک سال است که مسابقات کسب سهمیه المپیک آغاز شده و نمایندگان کشور‌های مختلف با حضور در کاراته وان برای کسب حداکثری امتیاز می‌جنگند. در سال آینده میلادی نیز ۱۲ تورنمنت برای کسب سهمیه برگزار می‌شود، اما چالش اصلی این است که فدراسیون کاراته توان اعزام ملی‌پوشان به همه این تورنمنت‌ها را ندارد که انتظار می‌رود با نگاه ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این مشکل حل شود.