kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال

نخستین پیروزی فوتسال ایران مقابل رقیب سنتی
دو تیم فوتسال ایران و روسیه در دیداری دوستانه در تورنمنت اسلواکی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۵ بر ۴ شاگردان ناظم‌الشریعه به پایان رسید. در نیمه نخست این دیدار، تیم ملی فوتسال ایران با نتیجه ۴ بر ۳ و با گل‌های مهدی جاوید و اصغر حسن‌زاده (دو بار) شکست خورد اما فوتسالیست‌های ایرانی در نیمه دوم به بازی برگشتند و با نتیجه ۵ بر ۴ برابر حریف خود به پیروزی رسیدند. گل‌های چهارم و پنجم ایران را در این بازی، روملو بازیکن روسیه و اصغر حسن‌زاده وارد دروازه روس‌ها کردند تا ایران با درخشش بازیکن سال آسیا، نخستین پیروز خود را برابر رقیب سنتی‌اش دشت کند.
مذاکره استقلال با جباروف برای بازگشت به تهران
نصرالله عبداللهی مشاور مدیرعامل استقلال گفت: باشگاه در حال مذاکره با جباروف است، اگر مشکل پول او حل شود جباروف به استقلال خواهد آمد. تنها دغدغه باشگاه مسائل مالی است که به امید خدا حل می‌شود. او در ادامه و درخصوص اینکه شفر دستیار خود را انتخاب کرده است گفت: شفر آلمانی است و به دنبال دستیار آلمانی بود. شرودینگر هم قبلا چند روزی در استقلال بود و به تیم کمک کرد. وی درخصوص اینکه این مربی به عنوان مربی گلرها شناخته می‌شود گفت: او هم کمک مربی است و هم تخصص دروازه‌بانی دارد.شفر با این مربی کار کرده و با خصوصیات فنی و اخلاقی او آشنا است. به هر حال اگر مشکلات مالی برای جذب نفرات جدید حل شود او به استقلال خواهد آمد.
احساس برانکو از رسیدن توپ طلا به مودریچ
برانکو که در کرواسی مربی لوکا مودریچ بوده است درباره کسب توپ طلای توسط شاگردش گفت: خیلی خوشحال هستم و افتخار می‌کنم که به عنوان مربی سابقش در بخشی از زندگی ورزش‌اش تاثیرگذار بوده‌ام. به عنوان یک کروات خیلی خوشحال هستم و افتخار می‌کنم. این برای فوتبال خیلی مهم است که این‌چنین بازیکنانی چنین عناوینی به دست می‌آوردند. عناوینی که نه اینیستا و نه ژاوی که یک زمانی می‌توانستند برنده توپ طلا باشند اما به آن نرسیدند. از همه مهم‌تر این است که در ۳ جایزه برترین‌ها مودریچ کاندید بوده است. چیزی که برای بازیکنان مهم است کار و تلاش زیاد و یک زندگی ۲۴ ساعته با فوتبال است. مودریچ در سی و دو سالگی به توپ طلا رسید. بدون تبلیغات و فقط با تلاشی که در زمین انجام داده است. بالاتر از رونالدو و مسی. آنها طاقت این را نداشتند که ببینند یکی به جز خودشان این عنوان را به دست آورده است. انگار فوتبال دنیا دور آنها می‌چرخد.
تبریز، میزبان مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا شد
لیلا یارمحمدی، رئیس ‌دپارتمان فوتسال گفت: پس از بازدید مسئولان AFC از شهر تبریز و امکاناتی که این کلانشهر در بخش فوتسال داشت، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای از میزبانی استان آذربایجان شرقی برای رقابت‌های نهایی فوتسال آسیا در رده سنی زیر ۲۰ سال خبر داد. وی گفت: این مسابقات با حضور نمایندگان ۱۲ کشور آسیایی از ۲۲ خرداد ماه لغایت ۴ تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود. همچنین با توجه به اینکه ایران درخواست میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های ۲۰۱۹ آسیا را به میزبانی یکی از استان‌های اردبیل و اصفهان داده بود، نماینده AFC امروز با حضور در اصفهان از امکانات این استان بازدید می‌کند.
400 هزار دلار هفته آینده به حساب استقلال واریز می‌شود؟
علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال برای پیگیری مطالبات این باشگاه بابت حق انتقال مجید حسینی راهی کشور ترکیه شده نشستی را با مدیران باشگاه ترابزون ترکیه برگزار کرد.وی در این نشست خواستار پرداخت مبلغ حق انتقال مجید حسینی که از 600 هزار دلار تنها 200 هزار دلارش پرداخت شده شد که مسئولان باشگاه ترکیه‌ای وعده کردند تا هفته آینده این رقم را به باشگاه استقلال پرداخت کنند. مسئولان باشگاه ترابزون ترکیه معتقدند این کشور دچار مشکلات اقتصادی است و به همین دلیل فعلا موفق نشدند باقیمانده مطالبات باشگاه استقلال را پرداخت کنند اما آنها وعده کردند تا هفته آینده مبلغ 400 هزار دلار به حساب باشگاه استقلال واریز شود.