kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
در واکنش به درخواست غرامت از عراق

اکرم الکعبی: آقای ترامپ! مراقب باش اینجا عراق است نه عربستان

دبیرکل «جنبش نجباء» در پاسخ به گستاخی رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر دریافت غرامت به خاطر جنگ در عراق، به او هشدار داد که عراق را با عربستان سعودی ‌اشتباه نگیرد.




شیخ «اکرم الکعبی» در واکنش به گستاخی «دونالد ترامپ»، که غرامت جنگ آمریکا در عراق را از «حیدر عبادی» طلب کرده بود، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: اگر ترامپ احمق از عراق غرامت می‌خواهد، مقاومت اسلامی آمادگی دارد تا بار دیگر ذلت و خواری را به نیروهایش بچشاند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، الکعبی افزود: ترامپ، فرار کنسول آمریکا از بصره را فراموش نکند.
وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: (ترامپ) بدان که عراق عزتمند است، گمان نکن که با رژیم سعودی سخن می‌گویی، مراقب باش... برای یادآوری می‌گویم که فرار کنسول آمریکا از بصره را فراموش نکن.
نیروهای آمریکایی در سال 2003 عراق را‌ اشغال کرده و در سال 2011 نیز علیرغم میل کاخ سفید، مجبور به ترک عراق شده‌اند.
پیش از این ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «اکسیوس» گزارش داده بود، در سفر «حیدرعبادی» نخست‌وزیر سابق عراق به واشنگتن، ترامپ دو بار از او خواسته بود که عراق باید هزینه‌های جنگ آمریکا در این کشور را پرداخت کند.
گفتنی است، رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون بیش از 500 میلیارد دلار از سران رژیم سعودی به بهانه‌های مختلف گرفته است و علنا مقامات سعودی را به گاو شیرده تشبیه می‌کند. او عراق را در حالی با عربستان ‌اشتباه می‌گیرد که نیروهای آمریکایی عراق را با شکست و سر افکندگی ترک کرده‌اند.
تیرماه گذشته و در پی ناآرامی‌ها در بصره، کنسولگری آمریکا در بصره تعطیل شده و سرکنسول این کشور نیز از بصره فرار کرده بود.