kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

طرح تازه اسرائیل برای جلوگیری از فرار شهرک‌نشینان از اطراف غزه

پس از غافلگیر شدن صهیونیست‌ها در جریان جنگ دو روزه و شلیک بیش از 470 موشک به سوی شهرک‌های ‌اشغالی و کشته و زخمی شدن ده‌ها صهیونیست، رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فرار شهرک‌نشین‌ها، بودجه‌ای نزدیک به 700 میلیون شکل(واحد پول رژیم صهیونیستی) اختصاص داد.


سرویس خارجی-

کانال 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده کابینه اسرائیل روز یکشنبه با پیشنهاد بنیامین نتانیاهو مبنی بر تخصیص بودجه‌ای نزدیک به 700 میلیون شکل (حدود یک میلیون و 600 هزار دلار) برای تقویت امنیت در شهرک‌های همجوار نوار غزه موافقت کرده است. این برنامه «توانمندسازی شهروندان برای ایستادگی» نام نهاده شده است. این تصمیم شامل کمک‌های اقتصادی، توسعه مناطق صنعتی و کمک‌های ویژه آموزش و بهداشت است. به گزارش خبرگزاری قدس، نتانیاهو پیش‌تر عنوان کرده بود به منظور تقویت توان شهروندی در شهرک‌های همجوار نوار غزه طرحی را به کابینه ارائه خواهد کرد.
گفتنی است پس از عملیات خان یونس که به شهادت 7 مبارز قسامی منجر شده، جنبش حماس انتقام سختی از صهیونیست‌ها گرفت و در طول مدت کمتر از 48 ساعت، صدها موشک به سوی شهرک‌های ‌اشغالی شلیک کرد که در جریان این موشکباران دست‌کم سه صهیونیست کشته و بیش از 85 نفر مجروح شدند. این حملات گسترده موشکی صهیونیست‌ها چنان غافلگیر کرد که مجبور به پذیرش سریع‌ترین آتش‌بس تاریخ این رژیم شد.در همین رابطه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته عرب در جدیدترین پیام ویدیویی‌اش که از سوی رای الیوم منتشر شده، تاکید کرد، من از این مسئله بسیار خرسندم که صهیونیست‌ها در کمتر از 48 ساعت مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند، ما در گذشته که شاهد بودیم در جنگ سال 2014، 51 روز تجاوز علیه غزه ادامه پیدا کرد و آنها تا روز آخر درخواست آتش‌بس ندادند. اما حالا شما توجه کنید که در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه چه اتفاقی رخ داد؟ آنها تلاش کردند در یک عملیات امنیتی اطلاعاتی وارد غزه شده و علاوه ‌بر کار گذاشتن تجهیزات جاسوسی برای ترور یحیی سنوار تلاش کنند، که البته شکست بسیار سختی خوردند. آنها به پای طرف مصری افتادند که آتش‌بس میان غزه و رژیم صهیونیستی را برقرار کند تا جایی که ما شاهد سریع‌ترین توافق آتش‌بس در تاریخ بودیم، این جنگ هرگز به ۴۸ ساعت هم نرسید.