kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
وکیل سابق ترامپ اعتراف کرد

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی می‌خواست پنت‌هاوس 50 میلیون دلاری به پوتین هدیه کند

«مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ اعتراف کرد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی در سال 2016 تلاش کرد یک آپارتمان 50 میلیون دلاری را به پوتین پیش‌کش کند!
سرویس خارجی-

پرونده دخالت روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا هنوز بسته نشده است، مخالفین ترامپ دست‌بردار نیستند و هر چند وقت یک بار ابعاد جدیدی از این پرونده را برملا می‌کنند. شهریورماه گذشته «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ با دادگاهی در نیویورک به توافق رسید در ازای اعتراف به جرایمش، تخفیف مجازات دریافت کند. بر اساس این توافق، او به ارتکاب دست‌کم ۸ فقره جرم اعتراف کرد. تخلف مالیاتی، جمع‌آوری فراتر از سقف قانونی کمک‌های مالی انتخاباتی، ارائه اظهارنامه نادرست به یک موسسه مالی و دریافت منابع غیرقانونی برای ستاد انتخاباتی از جمله جرایمی بود که کوهن به آنها اعتراف کرد. از بین این جرایم، دست‌کم دو مورد مستقیما به شخص ترامپ مرتبط هستند. «کوهن» هرچند از ترامپ نام نبرد، اما اعتراف کرد که به «دستور نامزد یک سمت فدرال» تلاش کرده بود تا به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن و «کارن مک دوگال» مدل نشریه «پلی بوی» حق‌السکوت بدهد تا آنها درباره روابط نامشروعشان با ترامپ، به رسانه‌ها چیزی نگویند. به گفته «کوهن»، این اقدام با هدف جلوگیری از اثرگذاری منفی این اخبار بر نتیجه انتخابات، صورت گرفته است.
اعترافات جدید
حالا روز پنج‌شنبه رسانه‌ها اعلام کردند مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، در جدیدترین اعترافات خود که در دادگاهی در نیویورک بیان داشته، پذیرفته در جریان تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، به نمایندگان کنگره دروغ گفته است.کوهن اتهامش را پذیرفته و گفته در زمینه پروژه ساخت و ساز شرکت دونالد ترامپ در روسیه نمایندگان را گمراه کرده است. ظاهرا این اعترافات در مورد یک آپارتمان بوده که ترامپ قصد داشته به پوتین در مسکو هدیه کند. بنابر این گزارش، شرکت دونالد ترامپ قصد داشته یک پنت‌هاوس به ارزش 50 میلیون دلار به ولادیمیر پوتین، در برج ترامپ که قرار بود در مسکو ساخته شود اعطا کند. این پیشنهاد در جریان مذاکرات برای ساخت این برج و در حین رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 مطرح شده بود و «مایکل کوهن»، درخصوص این پیشنهاد با «دیمیتری پسکوف» سخنگوی پوتین گفت‌وگو داشته است. کوهن در دادگاه اعتراف کرده که در این خصوص به کنگره دروغ گفته تا از ترامپ و کمپین انتخاباتی او دفاع کرده باشد.
 «بازفید» که پیش از این از سوی ترامپ «رسانه آشغال» لقب گرفته در این باره نوشته است «افشای اینکه نمایندگان سازمان ترامپ قصد داشته‌اند ارتباط مستقیم مالی با رهبر یک کشور دشمن در اوج رقابت‌های انتخاباتی برقرار کنند سؤالات تازه‌ای را درخصوص روابط رئیس‌جمهور ترامپ با کرملین به‌وجود می‌آورد.» پیشنهاد مزبور البته در عمل به جایی نرسید چرا که قرارداد مربوط به برج ترامپ در مسکو با شکست مواجه شد. مشخص هم نیست که آیا ترامپ از قصد مربوط به اعطای برج آگاهی داشته یا نه اما کوهن می‌گوید که درخصوص مذاکرات مسکو به ترامپ و خانواده‌اش گزارش داده است. به دنبال اعتراف مایکل کوهن، اکنون دونالد جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا با اتهام تناقض‌گویی در شهادت‌هایی که در کنگره آمریکا در ارتباط با این تحقیقات مطرح کرد، روبه‌رو است. دونالد جونیور در سپتامبر 2017 شهادت داده بود که به شکلی «حاشیه‌ای» از طرح‌ها درباره ساخت‌وساز برج ترامپ در شهر مسکو آگاه شده اما در این طرح‌ها دخیل نبوده است. با این حال کوهن در اعترافاتش گفته که او مستقیما درباره این برنامه‌ها با اعضای خانواده دونالد ترامپ از جمله دونالد جونیور مشورت کرده است.