kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

جنرال موتورز 5 کارخانه خود را تعطیل و 15 هزار کارگر را اخراج می‌کند

شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا (جنرال موتورز) اعلام کرده 5 کارخانه خود را تعطیل و 15 هزار کارگر را اخراج خواهد کرد. برخی منتقدان، سیاست‌های ترامپ را باعث اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مدیران جنرال موتورز اعلام کرده‌اند.

آمریکا در حال حاضر 21 تریلیون و 500 میلیارد دلار بدهی دارد و علاوه ‌بر آن، اقتصاد این کشور در بخش ‌اشتغال، به واردات از کشورهای خارجی وابسته است. دردسرهای جنگ تجاری ترامپ با چین هم به این بدهی‌ها اضافه کرده و بازخورد سیاست‌های ترامپ رفته رفته در حال آشکار شدن است. طبق گزارش‌های منتشر شده «جنرال موتورز» که بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در آمریکا است، به خاطر سیاست‌های ترامپ و جنگ تجاری میان این کشور و چین، دچار مشکلاتی شده است. چندی پیش صاحبان جنرال موتورز اعلام کرده بودند 18 هزار کارمند و کارگر خود را بازخرید می‌کنند. کارشناسان بر این باورند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین و اعمال تعرفه روی واردات آلومینیوم آغازگر مشکلات عظیم خودروسازان این کشور بوده است.
تعطیلی 5 کارخانه، اخراج 15 هزار کارگر
شرکت «جنرال موتورز» آمریکا همچنین از طرح خود برای تعطیلی چندین کارخانه تولیدی این شرکت در سرتاسر آمریکا و همچنین کاهش دستمزد کارگران و تعداد نیروی کار خود خبر داده است. به گزارش «فارس»، این شرکت خودرو‌ساز بزرگ آمریکایی که در دیترویت مستقر است، قصد دارد خط تولید کادیلاک CT6 و بیوک لاکراس در دیترویت، خط تولید شورولت کروز در اوهایو، همچنین کارخانه تولید شورولت ایمپالا در انتاریوی کانادا و دو کارخانه دیگر در میشیگان و بالتیمور را متوقف کند.
 این شرکت همچنین قصد دارد 15 درصد از نیروی کار خود را نیز کاهش دهد.  جنرال موتورز اعلام کرده به دلیل کاهش فروش خودروهای سنتی بنزینیِ این شرکت در بازارِ جهانی، تولید این نوع خودروها را کاهش خواهد داد و قصد دارد ساختار این شرکت را در عرصه جهانی بازطراحی کند و تمرکز خود را به سمت خودروهای الکتریکی سوق دهد.
 از سوی دیگر براساس گزارش رویترز، اعلام سیاست‌های جدید این شرکت بزرگ آمریکایی در تولید خودرو موجب بروز انتقادات گسترده‌ای از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شده است. منتقدان می‌گویند که سیاست‌های ترامپ این شرکت را با چنین خطراتی مواجه کرده است. به گفته رسانه‌های آمریکایی، دونالد ترامپ نارضایتی خود را از تصمیم مدیران جنرال موتورز برای تعطیلی کارخانه این شرکت در اوهایو اعلام کرده و به «ماری باررا» مدیرعامل این شرکت گفته‌ به دنبال تولید یک خودروی جدید در اوهایو باشند.