kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۸۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

درخواست رئیس مجلس اعلای عراق برای اتحاد علیه سلطه دلار

رئیس‌ مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن اعلام اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها شکست خواهد خورد، تصریح کرد: با ایجاد وحدت و انسجام میان این کشورها، می‌توان دلار را زمین زد.


شیخ «همام حمودی » در ارتباط با تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: قدرت نظام سلطه آمریکا در حال تنزل یافتن است و این موضوع را می‌توان در عرصه‌های نظامی و اقتصادی این کشور مشاهده کرد. آمریکا (در حالی) جنگ اقتصادی را در پیش گرفته که هیمنه آن فرو ریخته است. حمودی افزود: تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران، سوریه، روسیه، چین و یا ترکیه راه انداخته است، شکست می‌خورد. ما در مقابل سلطه نظامی ایستاده‌ایم و با ایجاد وحدت و انسجام میان این کشورها، می‌توان دلار را زمین زد.رئیس‌ مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به اظهارات اخیر آمریکایی‌ها علیه حضور نیروهای ایرانی درعراق نیز گفت: نیروهای ایرانی در عراق حضور ندارند. البته مشاوران نظامی (ایرانی) به خواست دولت بغداد، درعراق حضور دارند و ما ازاین جهت از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم.به گزارش تسنیم، رئیس ‌مجلس اعلای اسلامی عراق، افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد قدرت برتر منطقه باشد و به همین دلیل از وحدت در منطقه هراس دارد. رژیم اسرائیل در منطقه تلاش می‌کند تا میان مسلمانان اتحاد شکل نگیرد و توطئه‌هایی را در منطقه دنبال می‌کند. ‌آنها (صهیونیست‌ها) به‌ دنبال تجزیه عراق و سوریه بودند، ولی با شکست روبه‌رو شدند. اکنون روابط ایران، عراق و سوریه همانند گذشته با ثبات بوده و طرح‌های دشمنان با شکست مواجه شده است.
جنایت رژیم سعودی
حمودی در‌باره اعتراضاتی که این روزها علیه سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، به آفریقا صورت می‌گیرد، هم گفت: مقامات عربستان باید در قبال جنایتی که درکنسولگری این کشور در اسلامبول انجام داده‌اند، پاسخگو باشند و زیر سؤال بروند. این گونه جنایات از سوی ملت‌ها، محکوم است و به همین خاطر، سفر محمد بن‌سلمان به تونس و الجزایر با اعتراضات مردم این کشورها مواجه
 شده است.
عوامل بن سلمان 10 مهر ماه «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی را در کنسولکری عربستان در اسلامبول به قتل رساندند.