kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۶۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
رئیس ‌دفتر روحانی:

نصیری احمد آبادی به‌دنبال ویزای آمریکا بوده، نه تابعیت

واعظی در حاشیه نشست هیئت دولت گفت که بر اساس چیزهایی که من شنیده‌ام نصیری احمدآبادی به‌دنبال مهاجرت نبوده و بحث دریافت ویزای آمریکا بوده است.

محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیئت وزیران که پیش از ظهر دیروز برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره میثم احمدآبادی رئیس ‌مرکز پولشویی وزارت اقتصاد پاسخ داد: موضوع احمدآبادی را دیروز پیگیری کردم، مهاجرت نبوده ومن چنین چیزی نشنیدم و بحث ویزا بوده، برخی‌ها به هر دلیلی با برجام مخالف هستند و تمام کسانی را که برای برجام زحمت می‌کشند را چیزهایی در موردشان می‌گویند. ایشان کسی هست که انصافا خیلی در مسئله پولشویی زحمت کشیدند.
وی ادامه داد: ایشان در دوران طیب‌نیا استعفا داده بود اما چون مدیر بسیار خوبی است با استعفای ایشان مخالفت شد و در زمان آقای کرباسیان و دژپسند استعفا داده که مخالفت شده بود. خود وی از دو سال پیش به دلیل فشارهایی که بوده می‌خواست یک بخش دیگر برود اما حالا که چنین اتفاقی افتاده ما به عنوان دولت و آقای دژپسند حتما باید از ایشان حمایت کنند مگر اینکه اطلاعات دقیقی وجود داشته باشد.
واعظی بیان داشت: ما اجازه نمی‌دهیم مدیری تحت تاثیر یک خبرگزاری قرار گیرد و وی بازداشت نیست و سر کار خودش است.
سرنخ‌هایی که دهقان افشا کرد
موضوع درخواست تابعیت رئیس ‌مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی از آمریکا اولین بار محمد دهقان نماینده چناران در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه افشا کرد و ضمن انتقاد به اظهارات ظریف مبنی بر وجود پولشویی گسترده در کشور گفت : متأسفانه براساس اسناد به دست آمده برخی از این مقامات بیش از اینکه به فکر منافع کشور و ملت در مذاکره با FATF و مبارزه با پولشویی باشند به فکر اخذ ویزای اقامت در کانادا، آمریکا و استخدام در سازمان ملل بودند. این آقایان با سربرگ مرکز پولشویی به دنبال سفر‌های خانوادگی در تور‌های تفریحی بودند. شما مسئولیت مبارزه با پولشویی را به کسی سپرده‌اید که تعلق کمتری به کشور خود نشان داده است و به دنبال اقامت در خارج
بوده است.
دریافت ویزای نصیری احمدآبادی واقعیت دارد
از سوی دیگر علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب فراکسیون امید مجلس نیز روز گذشته در گفت‌و‌گو با روزنامه ارگان حزب کارگزاران حزب سازندگی درباره تلاش نصیری احمد آبادی برای اخذ اقامت در کانادا گفت: این موضوع واقعیت داشته اما نه به دلایلی که گفته شد و مراجعه به سفارت برای دریافت تابعیت درست نیست. وی به روزنامه سازندگی گفت: ممنوع‌الخروجی وی بیشتر در جهت جلوگیری از تشتت در تیم مذاکره‌کننده است.

روز گذشته یکی از سایت‌های خبری با انتشار متنی مدعی شد این پاسخ میثم نصیری احمدآبادی رئیس واحد اطلاعات مالی است که برای کیهان ارسال شده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته ایمیلی حاوی دو پاراگراف به دست کیهان رسید که نه امضایی پای آن بود و نه مخاطب آن مشخص و در آن ادعاهایی طرح شده بود.
بسیار بعید به نظر می‌رسد چنین نامه‌ای از سوی رئیس واحدی که مسئول مبارزه با پولشویی در کشور است، ارسال شده باشد چراکه حتی افراد عادی و معمولی نیز می‌دانند که یک نامه دارای مخاطب، تاریخ و از همه مهم‌تر امضای نویسنده است و با این تفاسیر بعید نیست که آن متن نیز ساخته و پرداخته همان سایت حق‌العمل‌کار باشد. از جناب آقای نصیری احمد‌آبادی انتظار می‌رود چنانچه پاسخی درباره اخبار منتشر شده این روزها دارد، آن را بطور رسمی و در سربرگ آن واحد و با امضا برای روزنامه ارسال کند. بدون شک کیهان از روشن شدن ابعاد این قضیه استقبال
می‌کند.