kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

اعلام یک روز عزای عمومی در افغانستان پس از انفجار‌های مهیب سه‌شنبه سیاه

دولت افغانستان روز چهارشنبه را به‌دلیل جان باختن60 نفر از شهروندان این کشور در جریان حملات انتحاری روز سه‌شنبه شب کابل، عزای عمومی اعلام کرد.

وزارت بهداشت افغانستان شمار کشته‌های 7 حمله انتحاری به مراسم تجلیل از میلاد پیامبر‌(ص) را 60 کشته و زخمی‌ها را دست کم 120 نفر اعلام کرده است.
 مقامات بیمارستانی این کشور هم گفته‌اند حال 25 نفر از مجروحان به شدت وخیم است و احتمال افزایش شمار تلفات وجود دارد. سه شنبه شب شمار تلفات 50 و شمار مجروحین این حمله تروریستی که هنوز هیچ گروهی مسئولیت آنرا بر عهده نگرفته، 112 نفر اعلام شده
 بود.
براساس برخی گزارش‌ها، شماری از علما نیز در این حمله جان خود را از دست داده یا زخمی شده‌اند.گروه طالبان در اطلاعیه‌ای دست داشتن در این حمله را رد کرده است. حمله به مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) صورت گرفته
 است. ریاست ‌جمهوری افغانستان در اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن این رویداد روز چهارشنبه را در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.
این حمله انتحاری به صورت گسترده از سوی سفارتخانه‌های مقیم کابل از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران محکوم شده است. دفتر سازمان ملل متحد در کابل نیز این حمله را جنایت جنگی دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.