kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۶۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

بزرگ‌ترین اتحادیه دانشجویی کانادا به جنبش جهانی تحریم اسرائیل پیوست

بزرگترین اتحادیه دانشجویی کانادا در نشست سالانه خود در «اتاوا» به جنبش تحریم اقتصادی و سرمایه‌گذاری علیه اسرائیل‌(بی‌دی‌اس)پیوست.

بزرگترین اتحادیه دانشجویی کانادا در اتاوا پایتخت این کشور ضمن محکوم کردن اشغال ادامه‌دار و مستمر فلسطین، به جنبش تحریم اقتصادی و سرمایه‌گذاری علیه رژیم صهیونیستی پیوست.
پیوستن بزرگترین اتحادیه دانشجویی کانادا به جنبش تحریم این رژیم بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح این کشور و قاره آمریکا داشته و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک موج پیوستن به  این جنبش از سوی اتحادیه‌های مختلف جهان با شدت بیشتری گسترش یابد.به گزارش خبرگزاری قدس، در بیانیه بزرگترین اتحادیه دانشجویی کانادا که شامل 64 اتحادیه از 12 ایالت مختلف این کشور است و 530 هزار دانشجو از کشورهای مختلف جهان در آن عضویت  دارند، آمده است: «باید با صدور قطعنامه‌ای بین‌المللی جنایات اخیر علیه فلسطینی‌ها در غزه محکوم شود.» گفتنی است  (بی.دی.اس) جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت رژیم صهیونیستی با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است.
ترامپ، نتانیاهو و منابع رسانه‌ای نزدیک به رژیم صهیونیستی بارها علیه این جنبش موضع گرفته‌اند.
بازداشت کودکان فلسطینی
روزنامه الشرق الاوسط اما گزارش داده، باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز 2018 تا اکتبر(آبان) همین سال 908 کودک فلسطینی زیر 18 سال را بازداشت کرده است. باشگاه اسیران فلسطینی مقامات رژیم صهیونیستی را به نقض حقوق کودکان متهم و تأکید کرد: «نقض‌های صورت گرفته از همان لحظه بازداشت این کودکان و انتقالشان به مراکز تحقیقات بدون دادن آب یا غذا آغاز شده است. در طول این مدت نیز این کودکان مورد ضرب و شتم و تهدید و ارعاب قرار گرفتند تا از آن‌ها اعتراف گرفته شود. از جمله نقض‌های دیگر حقوق کودکان محروم شدن آنها از تکمیل تحصیل و دیدن خانواده‌هایشان و محروم ماندن از خدمات پزشکی است. نیروهای رژیم صهیونیستی طی عملیات‌های بازداشت فلسطینی‌ها به صورت عمدی به آن‌ها تیراندازی می‌کنند.»