kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

شاهزادگان سعودی علیه بن سلمان متحد شدند

منابع نزدیک به دربار سعودی فاش کردند بسیاری از شاهزاده‌ها و اعضای خاندان پادشاهی عربستان در تلاش هستند تا از پادشاه شدن بن‌سلمان جلوگیری کنند.



با وجود تلاش آمریکا برای نجات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در ماجرای قتل خاشقجی، اما شاهزاده های سعودی در تلاش برای برکناری بن سلمان هستند. خبرگزاری مهر، در این باره به نقل از منابع آگاه در خاندان سلطنتی عربستان نوشته، به دنبال وقایع و تحولات مربوط به قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در اسلامبول، بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی در تلاش هستند که از پادشاه شدن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان جلوگیری کنند.
طبق گزارش رویترز، این منابع گفته‌اند ده‌ها شاهزاده و پسر عمو از خاندان آل سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی پادشاه عربستان هستند اما تا زمانی که ملک سلمان زنده است اقدام خاصی صورت نخواهند داد. بر اساس این گزارش، اعضای خاندان پادشاهی به این نتیجه رسیده‌اند که ملک سلمان هیچوقت از تصمیم خود در زمینه ولیعهدی بن سلمان عقب‌نشینی نخواهد کرد. این رسانه انگلیسی همچنین نوشت که منابع نزدیک به دربار سعودی، شاهزاده‌ها و پسرعموها در حال بحث در زمینه امکان جانشینی شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» ۷۶ ساله، برادر کوچکتر ملک سلمان و عموی محمد بن سلمان بعد از مرگ پادشاه کنونی هستند و معتقدند وی می‌تواند تاج و تخت را در اختیار بگیرد. این منابع می‌گویند که احمد بن عبدالعزیز که برادر تنی ملک سلمان است مورد حمایت کامل اعضای خاندان پادشاهی، مقامات اطلاعاتی و برخی قدرت‌های غربی قرار دارد.