kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹

درگیری بی‌سابقه شورشیان مورد حمایت ترکیه در عفرین/ نزاع بر سر قدرت جان 25 نفر را گرفت

گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در شهر «عفرین» سوریه، به شدت با یکدیگر درگیر شدند و این درگیری که بر سر قدرت است، 25 کشته برجای گذاشت.

 

پیش از این خبر رسیده بود که تروریست‌های  تکفیری  در شهر «ادلب» سوریه با یکدیگر درگیر شده‌اند. اما براساس خبرهای جدید و در حالی که درگیری‌های ادلب هنوز ادامه دارد، تروریست‌های مورد حمایت ترکیه در شهر عفرین واقع در شمال سوریه نیز به جان هم افتادند.
به گزارش ایسنا، این درگیری‌ها که شدید و بی‌سابقه است، میان عناصر وابسته به گروه تروریستی «تجمع شهدا الشرقیه» و سایر عناصر مورد حمایت ترکیه روی داده و تا عصر دیروز 25 تروریست کشته شدند.
به گفته دیدبان حقوق‌بشر سوریه، علت درگیری، نزاع بر سر توسعه نفوذ و افزایش قدرت است و ظاهرا تروریست‌های الشرقیه، راه سرپیچی از ترکیه را در پیش گرفته‌اند.به دنبال این درگیری‌ها، نیروهای ترکیه از شنبه در این شهر منع آمد و شد اعلام کرده‌اند. «ارتش ملی» که شامل تمامی گروه‌های شورشی مورد حمایت آنکارا در شمال سوریه است، در بیانیه‌ای اعلام کرده که برای «پیگرد گروه‌هایی که قانون را زیر پا می‌گذارند» در آماده باش به سر می‌برند.شهر عفرین در مناطق کردنشین سوریه واقع است. این شهر اوایل سال جاری به تصرف ارتش ترکیه و هم‌پیمانان عرب سوری آن درآمده است. به گفته سازمان ملل عملیات ترکیه و گروه‌های شورشی برای تصرف عفرین نیمی از ساکنان 320 هزار نفری آن را مجبور به فرار کرده است و شمار زیادی از آنها هنوز نتوانسته‌اند به منازل خود بازگردند.
از زمان سیطره گروه‌های شورشی مورد حمایت آنکارا بر عفرین، این شهر شاهد تنش‌های امنیتی است و ساکنان آن تنها در صورت لزوم از منازلشان خارج می‌شوند.سازمان ملل و نهادهای حقوقی نیز اعلام کرده‌اند که گروه‌های شورشی به کرات در این شهر حقوق بشر را نقض کرده‌اند.
خشم ترکیه از اقدام آمریکا
علی‌رغم هشدارهای مکرر ترکیه به آمریکا درباره حمایت نکردن از شبکه نظامیان کرد در سوریه، یک سایت وابسته به کردهای سوریه تصاویر جدیدی از حضور جمعی از نظامیان آمریکایی در میان شبه نظامیان کرد شمال سوریه را منتشر کردند.به گزارش ایسنا، این عکس‌ها مربوط به یک ضیافت شام مشترک شبه نظامیان وابسته به «یگان‌های مدافع خلق کرد» و نظامیان آمریکایی در شهر «منبج» سوریه هستند. انتشار این تصاویر، مقامات ترکیه را به شدت خشمگین کرده است.