kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
در قم و تهران برگزار شد

تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن

در راستای تأکیدات مراجع تقلید و علما در زمینه دفاع و حمایت از مردم مظلوم یمن، تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن و محکومیت جنایات آل سعود در مدرسه فیضیه قم و همچنین مدرسه مروی تهران برگزار شد.

در این تجمع علما، فضلا و جمعی از مسئولان حوزه‌های علمیه همراه با سایر طلاب و روحانیون حمایت خود را از مردم مظلوم یمن اعلام و جنایات آل سعود خائن در یمن را محکوم کردند.
به گزارش رسا، حوزویان جنایات آل سعود خائن را ناشی از حمایت‌های آمریکا دانستند و با سر دادن شعارهای کوبنده‌ای همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر اسرائیل» از استکبار جهانی اعلام انزجار کردند و جنایات آل سعود و سکوت آمریکا و هم پیمانانش در این زمینه را مخالف اصول حقوق بشر عنوان کردند.
در تجمع فیضیه آیت الله اعرافی، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله فقیهی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و جمعی دیگر از علما، اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه حضور داشتند.
حاضران در این تجمع در پایان مراسم با قرائت بیانیه‌ای سکوت مجامع جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر درباره جنایات آل سعود در یمن را شوم‌آور خواندند و خواستار اتحاد امت اسلامی برای مقابله با استکبار و مزدوران آن شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین گرکانی مدیر حوزه علمیه مروی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران از جمله حاضران در تجمع حوزه علمیه مروی بودند. گفتنی است، در این تجمع نماینده جنبش انصارالله یمن نیز حضور داشت و به سخنرانی پرداخت.
سازمان‌های مدعی حقوق بشر
از هر زمانی بی‌خاصیت‌تر شده‌اند
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، جنایات رژیم آل سعود و هم پیمانان آن علیه مردم مظلوم یمن را محکوم و تأکید کرد که امت اسلام باید برای حمایت از مردم مظلوم یمن اقدام کنند و به هر شکلی که می‌توانند به کمک این مظلومان بشتابند.
این مرجع تقلید با انتقاد از  سکوت مرگبار سازمان‌های جهانی و حقوق بشری و همچنین سازمان کنفرانس اسلامی تصریح کرد که این سازمان‌های مدعی از هر زمان دیگری بی‌خاصیت‌تر شده‌اند و تنها نظاره‌گر جنایات علیه مردم یمن هستند.
وی با بیان این که مستکبران و نوکران آن‌ها در حال نسل‌کشی در یمن هستند، اظهار داشت: امروز شرایط سختی در یمن وجود دارد و مزدوران سعودی دائما در حال بمباران مردم مظلوم یمن بوده و حتی اجازه نمی‌دهند که غذا و دارو به مردم بی‌گناه برسد.
استاد برجسته درس خارج حوزه بار دیگر ضمن محکوم کردن این جنایات وحشیانه، از امت اسلامی خواست که به کمک مردم یمن بشتابند. آیت‌الله نوری همدانی همچنین تأکید کرد که مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی باید به سکوت مرگبار خود پایان داده و جلوی جنایات علیه مردم یمن را بگیرند.