kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
پس از آزمایش تسلیحاتی کره شمالی

مقام سابق آمریکایی در موسسه کارنگی: ترامپ تحریم‌های کره شمالی را کاهش ‌دهد

پس از آزمایش اخیر سلاح مدرن و تاکتیکی کره شمالی، نماینده ویژه سابق آمریکا در مسائل کره شمالی در جلسه موسسه «کارنگی» تاکید کرد، به جای ادامه پافشاری بر عدم لغو تحریم‌های کره شمالی باید تحریم‌های این کشور را کاهش داد.

«جوزف یون»، نماینده ویژه سابق آمریکا در مسائل کره شمالی در وزارت خارجه گفت که او از ایده احتمالی واشنگتن که آماده بحث بر سر لغو برخی تحریم‌های پیونگ یانگ باشد حمایت می‌کند.
وی که در یک نشست موسسه کارنگی سخن می‌گفت افزود، این کار مسیر بحث و گفت‌وگو برای پیشبرد مذاکرات متوقف شده را باز خواهد کرد. این اظهارات پس از آزمایش اخیر تسلیحاتی پیونگ یانگ ایراد می‌شود.
به گزارش تسنیم، این مقام سابق آمریکایی درحالی بر کاهش تحریم‌های کره شمالی تاکید دارد که کنگره آمریکا روز چهارشنبه گذشته در گزارشی اعلام کرده بود: «به نظر می‌رسد چین اجرای تحریم‌های کره شمالی را کاهش داده است.» بر اساس این گزارش کنگره آمریکا از وزارت خزانه‌داری خواسته تا ظرف 180 روز گزارشی را درباره تعهد چین به اجرای تحریم‌های کره شمالی
 آماده کند.
شورای امنیت سازمان ملل از سال 2006 میلادی تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه کره شمالی اعمال کرده تا برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور را متوقف کند. پس از دیدار ژوئن گذشته(خرداد) دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی و تعهد پیونگ یانگ برای همکاری در زمینه خلع سلاح، روسیه و چین خواستار کاهش تحریم‌های شورای امنیت شدند.
تحلیلگران بر این باورند، آزمایش اخیر سلاح فوق مدرن و تاکتیکی کره‌شمالی نشان می‌دهد که این کشور تمایل دارد، تسلیحات و ارتش خود را به‌روز کند حتی اگر مذاکرات برای پایان بخشیدن به برنامه هسته‌ای آن ادامه داشته باشد. ضمن این که نباید فراموش کرد، کره جنوبی و آمریکا با از سرگیری رزمایش‌های مشترک خود در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ را به این نتیجه رساندند که، این دو کشور زیر تعهداتشان زده‌اند.