kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

ارتش سوریه آماده عملیات بزرگ در ادلب منازعه تروریست‌ها در شهر بالا گرفت

در حالی که ارتش سوریه خود را برای آغاز عملیات آزادسازی استان «ادلب» آماده می‌کند، گروه‌های تکفیری در داخل این استان به جان هم افتادند.

سرتیپ «مرعی حمدان» کارشناس نظامی سوری، با اشاره به تحرکات تروریست‌ها در ادلب و نقض آتش‌بس توسط آنها، حل مشکل این استان از طریق نظامی را حتمی دانست.
به گزارش مهر، وی گفت: کشته شدن 18 سرباز سوری توسط تروریست‌هایی که آتش‌بس را نقض کرده‌اند و ناتوانی کشورهای ضامن آتش‌بس، پیامدش این است که لحظه عملیات نظامی به سرعت در حال نزدیک شدن است.
پیش از این نیز یک مقام دولت دمشق اعلام کرده بود، ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، دست به عملیات نظامی
خواهد زد.
درگیری میان تروریست‌ها
منابع آگاه اعلام کردند، عناصر تروریستی وابسته به «القاعده» و «جبهه النصره» در ادلب با هم درگیر شده‌اند.
بر اساس این گزارش، دیروز 45 تروریست فرانسوی وابسته به القاعده در استان ادلب، تحت محاصره عناصر جبهه النصره قرار گرفتند. شمار کشته‌های طرفین نیز پنج فرانسوی و 12 عضو جبهه النصره اعلام شده است.
علت درگیری نیز تلاش برای گسترش حوزه‌های تحت کنترل از سوی دو طرف درگیر، اعلام شده است.
علاوه بر شکافی که میان دو گروه تکفیری فوق ایجاد شده، میان تکفیری‌ها و تروریست‌های تحت حمایت ترکیه هم اختلاف وجود دارد. رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این، به همتای روس خود وعده داده بود که سلاح‌های سنگین را از مناطق کاهش تنش استان «ادلب» خارج کند، اما به نظر می‌رسد کنترلی بر تروریست‌ها ندارد.
حملات سنگین ارتش
یک منبع نظامی عالی رتبه سوری به اسپوتنیک روسیه اعلام کرد، ارتش سوریه از صبح شنبه شروع به گلوله‌باران توپخانه‌ای و حملات موشکی شدید و دقیق به مواضع تروریست‌ها در برخی روستاها و شهرک‌ها در حومه ادلب کرده است و از جمله این مناطق، می‌توان به «جرجناز»، «التمانعه»، «سکیک» و «الویبده» در شرق ادلب اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، منبع فوق گفت: مواضعی که از قبل مشخص شده‌اند، از جمله انبارهای سلاح و مهمات گروه‌های تروریستی، از طرف نیروهای ارتش سوریه هدف قرار می‌گیرند.
این در حالی است که قبلا یک منبع نظامی سوری اعلام کرده بود که ارتش سوریه یورش تروریست‌های حزب «الترکستانی» از شهرک «السرمانیه» را دفع کرده است.
بازگشت آوارگان
طی روز شنبه 960 آواره سوری از کشورهای دیگر، به سوریه بازگشتند. یک مرکز روسی با اعلام این خبر، افزود، این آوارگان که شمار زیادی از آنها، زن و کودک هستند، از لبنان و اردن وارد سوریه شدند.
علاوه بر بازگشت هر روزه آوارگان، کشور امارات نیز خواستار بازگشایی سفارت خود در دمشق شده است.
به گزارش فارس، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به درخواست امارات گفت، دمشق از اقدام کشورهای عربی در این خصوص، استقبال می‌کند.