kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

آل‌سعود در الحدیده حریف انصارالله نشد 3000 مزدور سودانی اجیر کرد

انصارالله یمن از اقدام جدید متجاوزان در اعزام سه هزار نظامی مزدور سودانی دیگر به استان الحدیده خبر داد و تاکید کرد که موج پنجم حملات به الحدیده در راه است.
سرویس خارجی-

ائتلاف سعودی از 10 آبان ماه، موج جدید حملات به الحدیده را آغاز کرده است. با وجود تلاش بسیار متجاوزان اما انصارالله یمن با موفقیت از ورودی‌های شهر الحدیده دفاع کرده و متجاوزان را در بن بست قرارداده است. با این حال ائتلاف سعودی به دلیل فشارهای جهانی مبنی بر فاجعه انسانی در الحدیده به دروغ اعلام کردند که در ساحل غربی یمن آتش بس برقرار شده است. با این حال بلافاصله پس از این اعلام، حملات ائتلاف سعودی به فرودگاه الحدیده، مینی بوس حامل غیرنظامیان و یک منزل مسکونی صورت گرفت و بیش از 10 غیرنظامی به شهادت رسیدند. حالا انصارالله یمن تاکید کرده که ائتلاف سعودی خود را برای یک حمله دیگر آماده می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «یمنی پرس»، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با‌اشاره به اقدام متجاوزان در اعزام سه هزار نظامی مزدور سودانی دیگر به استان الحدیده اعلام کرد، صحبت از آتش‌بس انسانی یا توقف عملیات نظامی در استان الحدیده فقط نیرنگ نخ‌نما شده‌ای است که هدف آن زمینه‌سازی برای دور پنجم حمله به الحدیده است، عملیاتی که کشورهای متجاوز در تلاش‌های مأیوسانه خود برای‌اشغال الحدیده در تدارک آن هستند.
پایگاه خبری «یمنی پرس» نزدیک به انصارالله یمن با اعلام این خبر افزود: محمد البخیتی گفته این موضوع (نیرنگ آتش‌بس انسانی و توقف عملیات نظامی) یک تحلیل نیست بلکه مبتنی بر اطلاعاتی است که نشان می‌دهد کشورهای متجاوز به لشگرکشی و گسیل مزدورانشان از داخل و خارج به استان الحدیده ادامه می‌دهند.
وی این را هم گفت که کشورهای متجاوز همچنین مزدوران داخلی را تهدید می‌کنند که اگر به جبهه‌های سواحل غربی (در استان الحدیده) نروند حقوقشان را قطع خواهند کرد. علاوه‌بر این حملات هوایی و توپخانه‌ای به الحدیده نیز متوقف نشده است. وی ابراز خوش‌بینی کرد، محقق کردن یک پیروزی بزرگ در این نبرد، موازنه را به نفع مدافعان حاکمیت و استقلال یمن تغییر خواهد داد.
آماده‌باش قبایل یمنی برای دفاع از انصارالله
از سوی دیگر، قبایل سنحان، بلادالروس، و بنی‌بهلول در استان صنعا روز شنبه با برگزاری یک تجمع پرشور و رژه نظامی آماده‌باش عمومی برای حمایت از جبهه‌های نبرد را اعلام کردند. این قبایل یمنی در بیانیه‌ای بر ادامه مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی تأکید کردند و گفتند:« هر چقدر ائتلاف متجاوز از فشارهای اقتصادی علیه ملت یمن استفاده کند یمنی‌ها بیشتر عازم جبهه‌ها خواهند شد.» شرکت کنندگان در این تجمع همچنین خواستار آماده‌باش ملت یمن و آمادگی کامل آنها برای مقابله با تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه «نهم» و ساحل غربی و سایر جبهه‌ها شدند.