kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

تصویب 8 قطعنامه علیه اسرائیل در سازمان ملل تاکید 150 کشور روی حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی

مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی، هشت قطعنامه تصویب کرد و در یکی از این قطعنامه‌ها، از این رژیم خواسته شده است به اشغال «جولان» سوریه پایان دهد.

دیروز مجمع عمومی سازمان ملل با تأیید کشورهای جهان، هشت قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد. آمریکا و خود رژیم صهیونیستی به این قطعنامه‌ها، رأی منفی و 14 کشور دیگر نیز به آن، رأی ممتنع داده‌اند و رأی بیش از 150 کشور دیگر، مثبت بوده است.
از مجموع قطعنامه‌های تصویب شده، هفت قطعنامه مربوط به فلسطین بوده و قطعنامه هشتم نیز به جولان اشغالی سوریه مربوط می‌شود.
ارائه کمک‌های بین‌المللی به فلسطینی‌ها، حمایت از آوارگان فلسطینی، تداوم فعالیت آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا)، حراست از املاک و دارایی‌های مردم فلسطین، غیرقانونی بودن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، پیامدهای حقوق بشری اقدامات این رژیم و حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین، هفت قطعنامه‌ای بوده‌اند که مجمع عمومی سازمان ملل آنها را در حمایت از مردم فلسطین، تصویب کرده است.
در قطعنامه هشتم نیز همانطور که گفته شد، بر پایان اشغال جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی، تأکید
 شده است.
«بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، تصویب این قطعنامه را پیامی واضح به رژیم صهیونیستی دانست و اعلام کرد: «تصویب این قطعنامه با اکثریت قریب به اتفاق، پیام واضحی به اسرائیل دارد و آن اینکه اشغال جولان مردود بوده و نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است».
این قطعنامه حاکمیت سوریه بر منطقه جولان اشغالی را تایید کرده و هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در جولان را «باطل و بی‌اعتبار» دانسته است.