kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

سر خاشقجی تحویل بن سلمان شده است!

اطلاعاتی که مسئولان آنکارا به تازگی به آن دست یافته‌اند، نشان می‌دهد که سر جمال خاشقجی از اسلامبول به ریاض، فرستاده شده است.

سایت «خلیج آنلاین» به نقل از «یک منبع ترکیه‌ای» اطلاعات جدیدی درباره جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی که در کنسولگری عربستان در شهر اسلامبول به قتل رسید، افشا کرده است. به گزارش ایسنا، این مسئول ترک که خواسته نامش فاش نشود، به خلیج آنلاین گفته: «اطلاعاتی که مسئولان آنکارا به تازگی به آن دست یافته‌اند، نشان می‌دهد که سر جمال خاشقجی از اسلامبول به ریاض، پایتخت عربستان منتقل شده و باقیمانده جسد او در داخل ترکیه از بین برده شده است.»
بنا بر اعلام منبع یاد شده، اینکه سر خاشقجی پس از قتل و تکه‌تکه شدن جسدش چگونه توسط تیم ترور به عربستان و ریاض منتقل شده، هنوز مشخص نیست و روشن نیست که سر او از طریق هوایی، دریایی یا زمینی به ریاض منتقل شده است... ماهر المطرب، عضو گارد شخصی ولیعهد عربستان یکی از عوامل اصلی ترور خاشقجی بوده است. او پاسپورت دیپلماتیک داشته و به همین دلیل چمدان‌هایی که هنگام ترک فرودگاه بین‌المللی آتاتورک همراه خود داشته و هواپیمای شخصی‌اش به دلیل مصونیت دیپلماتیک، بازرسی نشده است.»
این مسئول ترکیه در ادامه گفت‌وگویش با خلیج آنلاین گفته: «اطلاعات به دست آمده درباره انتقال سر خاشقجی به ریاض مدرک جدیدی برای محکومیت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است به‌ویژه که این اطلاعات نشان می‌دهد انتقال سر خاشقجی به ریاض و سهولت بخشیدن به اجرای این طرح با دستورات عالی‌ترین مقامات عربستان و برای اثبات انجام ماموریت، انجام شده است در غیر این صورت سر نیز مانند باقی جسد مقتول در ترکیه نابود می‌شد.»