kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
واکنش‌ها به ضرب‌شست فلسطینی‌ها علیه نتانیاهو

حزب‌الله: پیروزی مقاومت فلسطین نشان داد «معامله قرن» سرابی بیش نیست

جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به پیروزی بزرگ و کوبنده رزمندگان فلسطینی در نوار غزه، اعلام کرد، این پیروزی نشان داد که «معامله قرن» سرابی بیش نیست. این در حالی است که پیروزی مذکور، جامعه صهیونیستی را به شدت نگران و آشفته کرده و حتی کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را فروپاشانده است.




«پیروزی بزرگ نزدیک است»، این پیامی است که جنبش‌های فلسطینی هفته گذشته عملا به دوست و دشمن اعلام کرده‌اند. سران رژیم تل‌آویو که هنوز در تخیلات سال‌های گذشته به سر می‌برده‌اند، به رسم مألوف خودشان، قصد داشته‌اند به فلسطینی‌ها در نوار غزه ضرب شست نشان دهند، اما این خودشان بودند که متحمل ضرب‌شست شدند؛ رزمندگان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بیش از 470 موشک و راکت به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌های آنها پرتاب کرده و با وارد آوردن تلفات، زخمی‌ها و خسارات به اشغالگران، آنها را مجبور کرده‌اند که تن به آتش‌بس بدهند.
این آتش‌بس که برای صهیونیست‌ها، معنایی جز شکست‌ تحقیر‌آمیز نداشت، گروه‌های تندرو و میانه‌روی جامعه صهیونیستی را مقابل هم قرارداد؛ ابتدا دو وزیر کابینه «بنیامین نتانیاهو» از کابینه جدا شدند و در مرحله بعد، خود این کابینه فرو پاشید. اما، از میان این هرج و مرجی که در تل‌آویو به وجود آمده، اظهارات سران رژیم صهیونیستی درباره عملیات رزمندگان فلسطینی در نوار غزه، ابعاد این عملیات و پیروزی بزرگ را آشکار می‌کند؛ «لیبرمن» وزیرجنگ نتانیاهو، که پیروزی مقاومت در غزه او را به زیرکشیده است، اعتراف کرد که جنبش حماس به زودی تبدیل به یک حزب‌الله دیگر خواهد شد. «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز گفت: غزه درس فراموش نشدنی به ما داد. «تسامی هنگبی» وزیر امور همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی هم در واکنش به مخالفان آتش‌بس، اعتراف کرد: ممکن بود ما در صورت ورود به جبالیا، دیرالبلح و خان‌یونس، با 500 کشته برگردیم!اما، علی‌رغم این اعترافات، خیابان‌های تل‌آویو همچنان شاهد تظاهرات ضددولتی است و معترضان خواستار استعفای هرچه سریعتر نتانیاهو هستند. به نظر می‌رسد که در حال حاضر هیچ‌کس به اندازه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به توان و قدرت کوبنده مقاومت فلسطین در نوار غزه پی نبرده است.به نوشته «عبدالباری عطوان» نویسنده مشهور جهان‌عرب، در زمان درگیری هفته گذشته، نتانیاهو از سران قاهره ملتمسانه می‌خواسته که جلوی موشک‌های حماس را بگیرند.
واکنش جنبش حزب‌الله
جنبش حزب‌الله لبنان نیز به پیروزی بزرگ رزمندگان فلسطینی در نوار غزه، واکنش نشان داد و با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: پیروزی اخیر نشان داده که مقاومت فلسطین می‌تواند هرگونه تجاوزی را به شکست  بکشاند و «معامله قرن» ادعایی، سرابی بیش نیست. حزب‌الله در این بیانیه، پیروزی مذکور را به ملت فلسطین تبریک گفت و این پیروزی را دستاورد و ثمره پایداری ملت فلسطین و یکپارچگی گروه‌های مقاومت دانست.
حزب‌الله از ملت‌های عربی و اسلامی نیز خواست، با قدرت مقابل آنهایی که درصدد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و در پی سراب سازش می‌دوند، بایستند.
در هر حال، حماس و جهاد اسلامی فلسطین با عملیات هفته گذشته خود، همه رشته‌های واشنگتن و تل‌آویو درباره «معامله قرن» را پنبه کرده‌اند.
ریشه توطئه‌ای که از آن تحت‌نام «معامله قرن» یاد می‌شود، به کاخ‌سفید و شخص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برمی‌گردد. ترامپ که یکی دو سالی است به اریکه قدرت تکیه زده، درباره مسئله فلسطین مثل سایر مسائل، دچار محاسبات غلط شده است؛ او ابتدا، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کرده و سپس، تلاش کرد توطئه‌ای را تحت عنوان «معامله قرن» به اجرا بگذارد و به اصطلاح، برای همیشه، صورت مسئله‌ای به نام «فلسطین» را پاک کند!
اما خوشبختانه، حماقت و جهالت ترامپ به نفع فلسطینی‌ها و جهان اسلام تمام شده است و هم‌اکنون، سران رژیم صهیونیستی و به خصوص شخص نتانیاهو، به خوبی احساس می‌کنند که آتش خشم فلسطینی‌ها و رزمندگان مقاومت، از جنوب و شمال و شرق فلسطین اشغالی هر روز بیشتر و بیشتر زبانه
 می‌کشد.