kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

ساکنان شهر درعا، محل شروع فتنه داعش یکپارچه در حمایت از بشار اسد راهپیمایی کردند

هزاران نفر از مردم شهر «درعا» در جنوب سوریه به طور خودجوش به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از «بشار اسد» و دولت دمشق تظاهرات کردند. فتنه «داعش» در سوریه، از همین شهر کلید خورده بود.



شهر «درعا» در جنوب سوریه که هفت سال قبل رسانه‌ها و سیاستمداران غربی-عربی به دروغ آن را مهد انقلاب و نقطه شروع قیام علیه حکومت سوریه می‌خواندند، روز‌ پنجشنبه شاهد یک تظاهرات بزرگ و خودجوش و معنی‌دار در حمایت از «بشار اسد» و دولت سوریه بود.
در این تظاهرات که هزاران نفر از ساکنان شهر در آن شرکت کرده بودند، شرکت‌کنندگان با حمل تصاویر «بشار اسد» و پرچم سوریه، علیه تروریست و حامیان  آنها شعار دادند.
درعا 12 تیرماه گذشته تحت کنترل ارتش سوریه درآمد.
در سال 2011 شبکه الجزیره و دیگر شبکه‌های عربی،  با پخش گزارشی تحریک‌کننده در مورد نحوه برخورد نیروهای امنیتی سوریه با دانش‌آموزان، به یک مسئله کوچک و محلی دامن زده و به آن، بعد ملی داده بود. از آن زمان به بعد، اعتراضات علیه دمشق، کم‌کم حالت مسلحانه به خود گرفت و رژیم‌های عربستان آمریکا و متحدان آنها، با انتقال پول و سلاح به داخل خاک سوریه، جنگ داخلی در این کشور را شعله‌ور کردند.
عناصر داعش در پایگاه‌های آمریکا
«هاشم الموسوی» سخنگوی جنبش «نجبا»ی عراق هم اعلام کرده، شماری از اعضای داعش دارای مجوز تردد به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک سوریه هستند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از بغداد، الموسوی گفت، در میان عناصر بازداشت‌شده داعش، کسانی هستند که کارت‌های مخصوص ورود و خروج به پایگاه‌های نظامی آمریکا را در اختیار داشته‌اند. این کارت‌ها به دست حشدالشعبی  عراق افتاد. وی گفت: آمریکا با انتقال تروریست‌های داعش از «ادلب» و برخی دیگر از مناطق سوریه به نقاط مرزی با عراق، از این امر برای ایجاد مشکلات امنیتی و تنش‌آفرینی سیاسی استفاده می‌کند.
الموسوی  با هشدار نسبت به تبعات این امر، از دولت عراق خواست، ضمن مذاکره با دولت سوریه، زمینه ورود نیروهای عراقی به نقاط استقرار داعش در مناطق مرزی سوریه و مبارزه با این عناصر را فراهم کند.
این مقام حشدالشعبی با اشاره به اینکه نیروهای عراقی بدون مجوز دولت، نمی‌توانند وارد خاک سوریه شوند، خواستار آن شد که مرکز چهارجانبه امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با افزایش هماهنگی‌های موجود، هرگونه بستر امن برای گروه‌های تروریستی در منطقه را از بین ببرد.
در همین حال، ارتش و حشدالشعبی عراق از چند هفته پیش و در پی حمله گروه تروریستی داعش به مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» و تصرف این مواضع، نیروهای خود را در مرز با سوریه تقویت کرده‌اند.
همزمان، برخی کارشناسان امنیتی و شخصیت‌های سیاسی، از جمله تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق، نسبت به احتمال تحرکات جدید تروریستی در مناطق غربی عراق با پشتیبانی آمریکا و با هدف عبور دادن مجدد داعش به خاک کشورشان، هشدار داده‌اند.
جنایت تازه آمریکا
فارس اما به نقل از «سانا» گزارش داده، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضدداعش چندبار مناطق مسکونی دو روستای «البوبدران» و «السوسه» واقع در استان «دیرالزور» را بمباران کردند. این سومین حمله جنگنده‌های غربی به مناطق مسکونی استان دیرالزور ظرف روزهای گذشته است. در آخرین حمله که پنجشنبه صورت گرفته، 23 غیرنظامی سوری کشته شده‌اند و چهار منزل مسکونی تخریب شد. اما خونین‌ترین حمله آمریکا، سه‌شنبه گذشته رخ داد؛ در این حمله هوایی، 60 شهروند سوریه کشته شدند. دیدبان حقوق بشر سوریه هم خبر داده، 44 کودک سوری در حملات هفت روز گذشته آمریکا، کشته شده‌اند.