kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
سناتور جمهوری‌خواه تأکید کرد

عربستان، کشور شماره یک در اشاعه تروریسم

سناتور جمهوريخواه آمریکا، عربستان را به علت نابودی یمن،‌اشاعه تروریسم و قتل خاشقجی به باد انتقاد گرفته و تاکید کرده عربستان کشور شماره یک در گسترش تروریسم است.




سناتور جمهوریخواه «رند پال» طی سخنانی در پنجمین کنفرانس سالانه سیاست خارجی این موسسه در روز پنج‌شنبه به عربستان کشور شماره یک در گسترش تروریسم در جهان لقب داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رند پال طی سخنانی در کنفرانس سیاست خارجی موسسه «آمریکن کانسروتیو»، به ویژه شخص محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به خاطر «نابودی یمن»، «‌اشاعه ایدئولوژی افراط‌گرایی در سراسر جهان» و «قتل وحشیانه جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی به باد انتقاد گرفت.
این سناتور طی سخنانی در این کنفرانس به تشریح تلاش هایش برای مهار کمپین جنگی   سعودی‌ها در یمن پرداخت و جنگ یمن را یک تراژدی ویژه در یکی از فقیرترین کشورهای این سیاره خاکی توصیف کرد. رند پال تاکید کرد نقش عربستان در خاورمیانه در مجموع مخرب و ویرانگر بوده است: «ریاض حدود 100 میلیارد دلار برای ‌اشاعه وهابیگری افراطی در اقصی نقاط جهان حتی تا اندونزی هزینه کرده است و منابع مالی مدارس مذهبی در کشورهایی مانند هند و پاکستان را تامین می‌کند که در زمینه نفرت پراکنی در این کشورها فعالیت می‌کنند.»
رند پال این را هم گفت که: «بنابراین اگر از من بپرسید چه کسی در نفرت پراکنی و تلاش برای‌اشاعه تروریسم در سراسر جهان بدترین است، پاسخ من عربستان خواهد بود.»