kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
با حضور فرماندهان ارتش و سپاه صورت گرفت

برگزاری هفتمین سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم و شهدای نیروی هوا فضای سپاه

مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حسن طهرانی مقدم و یادواره شهدای نیروی هوافضای سپاه، صبح پنجشنبه برگزار شد.




مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حسن طهرانی مقدم و یادواره شهدای نیروی هوافضای سپاه صبح پنجشنبه در حسینیه امام رضا(ع)  هوافضای سپاه برگزار شد.
در این مراسم، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار یزدی فرمانده سپاه تهران و جمعی از دوستان و همرزمان شهید طهرانی مقدم حضور داشتند.
سلطه و هژمونی آمریکا در غرب آسیا
به سر آمده است
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح پنجشنبه طی سخنانی در مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم (پدر موشکی ایران) که در حسینیه امام‌رضا(ع) فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، شهدا را یکی از مصادیق شجره طیبه دانست و اظهار داشت: هر روز و هر ساعت، ثمرات حرکات شهیدان را به چشم می‌بینیم.
وی، شهید طهرانی مقدم و شهید احمد کاظمی را از مصادیق بارز شجره طیبه دانست و تصریح کرد: آنها در جنگ اراده‌ها پیروز شدند و پرچم فتح را در آخرین خاکریز قبل از سرزمین‌های اشغالی کوبیدند تا در خیز آخر، یکی از آرمان‌های انقلاب را محقق کنند.
فرمانده ارتش با ‌اشاره به جمله معروف شهید طهرانی مقدم که وصیت کرده بود بر روی قبر او نوشته شود، اظهار داشت: من می‌گویم این مزار کسی است که اسرائیل را نابود خواهد کرد و در این تردیدی نیست؛ چون قرار نیست اراده انسان‌های بزرگ تا وقتی روی زمین راه می‌روند نافذ باشد؛ بلکه شهیدان زنده‌تر از زنده‌های ظاهری هستند.
وی، اصل نیروی هوافضا را یکی از ثمرات شجره طیبه شهدا دانست و تصریح کرد: هوافضا، نیرویی است که برای دشمنان، صاعقه رعب و وحشت و برای دوستان، بارقه‌ای از رحمت را به دنبال دارد.
فرمانده ارتش با بیان اینکه امروز می‌توانیم ادعا کنیم اصل سلطه و هژمونی آمریکا در غرب آسیا به سر آمده، تصریح کرد: در مقابل، عصر پیشگامی جمهوری اسلامی فرا رسیده است.
سرلشکر موسوی ادامه داد: منطقه غرب آسیا تبدیل به عرصه شکست‌های بزرگ آمریکای جنایتکار شده است؛ این‌ها تنها بخشی از شجره طیبه شهداست؛ البته این پایان کار نیست؛ در میانه راه هستیم.