kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۷۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در روستاهای همدان


 
 همدان - خبرنگار کیهان:
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت: ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در روستاهای هدف گردشگری سولان، توئیجین، مویجین و برفجین هم‌اکنون در حال انجام است.
کمال حسنی اظهار کرد: فاز نخست جمع‌آوری پساب فاضلاب از شهر مریانج به سمت روستاهای هدف گردشگری مذکور، با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 700 میلیون تومان آغاز شده است.
وی گفت: سال جاری در راستای آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی، شرکت آب و فاضلاب روستایی، با اجرای 10 کیلومتر خط انتقال، توانست آب آشامیدنی روستای ورکانه را از منطقه کلاه قاضی تامین کند.
حسنی همچنین عنوان کرد: تامین آب آشامیدنی  روستای علی‌آباد ورکانه نیز با حفر یک حلقه چاه در بالا دست روستا امکان‌پذیر شد که با بهسازی و انتقال آب چاه مذکور به داخل روستا، مشکل آب آشامیدنی مردم مرتفع شد.
وی ضمن اشاره به پروژه آبرسانی به روستای باغچه خاطرنشان کرد: این روستا یکی از روستاهای فاقد تاسیسات بود که با صرف 450 میلیون تومان اعتبار، فاز نخست آبرسانی در حال حاضر به اتمام رسیده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با اشاره به فرسودگی  شبکه‌های آبرسانی در روستای تفریجان نیز بیان کرد: در راستای حل این مشکل، چیزی در حدود 16 کیلومتر شبکه با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد تومان در حال انجام است.