kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مقاومت فلسطین اعلام کرد

شلیک 470 موشک به سرزمین‌های اشغالی هدف بعدی، تل‌آویو

گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ سخت و کم سابقه‌ای به عملیات تروریستی صهیونیست‌ها در خان یونس دادند. شلیک 470 موشک به سرزمین‌های ‌اشغالی آن هم طی 40 دقیقه و ناتوانی گنبد آهنین برای مهار 70 درصد آنها پاسخی بود که خیلی‌ها از جمله خود صهیونیست‌ها را شوکه کرده است.
سرویس خارجی:

 مقاومت فلسطین به وعده خود عمل کرد و همانطور که قول داده بود انتقام خون رزمندگان قسام را گرفت. شلیک چیزی حدود 470 راکت، خمپاره و موشک به «سدیروت» که بنابر اعلام منابع صهیونیستی 2 کشته و 85 زخمی بر جای گذاشته است. مقاومت این را هم گفته که هدف بعدی تل‌آویو است و یک میلیون صهیونیست در سراسر سرزمین های‌اشغالی نیز در تیررس موشک‌های آنهاست.
منابع عبری اذعان کرده‌اندکه این موشک‌ها در مدت 40 دقیقه شلیک شده و اسرائیل تنها توانسته با استفاده از سیستم موشکی گنبد آهنین 100 موشک را منهدم کند. گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز اعلام کردند اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی را با موشک «کورنت» در شمال نوار غزه هدف قرار داده‌اند.
گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند حملات شامگاه دوشنبه در پاسخ به شهادت هفت نفر از نیروهای مقاومت در جنوب نوار غزه صورت گرفته است. پس از این حمله گسترده موشکی از سوی مقاومت فلسطین، جنگنده‌های اسرائیلی با شلیک ده‌ها موشک، مناطق مسکونی در باریکه نوار غزه را هدف قرار دادند.
رسانه‌های صهیونیستی از جمله کانال 12تلویزیون این رژیم گزارش دادند که دوشنبه شب 470 راکت و خمپاره از غزه به سمت شهرک‌های «سدیروت»، «نتیفوت» و «حوف‌اشکلون» در نزدیکی غزه شلیک شده است که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان شهرک‌نشینان و فرار حدود ۷۵ هزار نفر از ساکنان به پناهگاه‌ها شده است. صدای آژیر خطر نیز برای اولین بار در بحر‌المیت شنیده شد. رسانه‌های صهیونیستی همچنین زخمی شدن 85 شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست در این حملات موشکی را تایید کرده‌اند، اگرچه صهیونیست‌ها عادت دارند میزان تلفات و خسارات خود را خیلی کمتر از آن چیزی که هست اعلام کنند.
این در حالی است که دولت صهیونیستی درباره میزان تلفات سکوت کرده است. جوانان فلسطینی نیز همزمان با پرتاب موشک‌ها پرتاب بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک یهودی سدیروت را آغازکردند که موجب وحشت شدید شهرک نشینان شد و یک بالون آتش نیز در نزدیکی فرودگاه صهیونیستی «بن گورین» درنزدیکی تل‌آویو سقوط کرد. پس از این حمله گسترده موشکی، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین بیش از 20هزار فروند موشک در نوار غزه در اختیار دارند.»
موشک کورنت
کورنت نوعی موشک ضد‌تانک هدایت‌شونده سنگین روسی است که در سال ۱۹۹۴ از آن رونمایی شد. این موشک برای انهدام‌تانک‌های اصلی میدان نبرد نسل جدید و هلیکوپترهای ارتفاع پایین طراحی شده است. کورنت برخلاف دیگر موشک‌های ضدتانک از هدایت سیمی استفاده نمی‌کند، بلکه با پرتو لیزر به سوی هدف حرکت می‌کند. این موشک ۲۷ کیلو وزن و توانایی عبور از ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر زره فولادی را دارد و در مسافت‌های ۱۰۰ تا ۵۵۰۰ متری کارایی دارد. مقاومت فلسطین اعلام کرده، اتوبوس صهیونیست‌ها را با این نوع موشک هدف گرفته‌اند.
حمله به تلویزیون الاقصی
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه،اعلام کرد، یک جوان فلسطینی در نتیجه جراحات وارده در جریان حملات عصر دوشنبه جنگنده‌های اسرائیلی به شهر رفح (جنوب نوار غزه) شهید شد و بدین ترتیب، با شهادت ۴ تن طی روز دوشنبه، شمار شهدای موج جدید تجاوز اسرائیل به ۱۱ تن افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری قدس، این سخنگو همچنین از زخمی شدن ۸ تن طی روز دوشنبه خبر داد. دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه نیز اعلام کرده که رژیم صهیونیستی دوشنبه‌شب ۶ ساختمان از جمله مقر شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» وابسته به جنبش حماس را بمباران کرد. ولی این شبکه ماهواره‌ای پس از روبرو شدن با چند دقیقه اختلال، دوباره فعالیت خود را از سر گرفت. ساختمان این شبکه در مرکز یک منطقه دارای تراکم جمعیتی بالا واقع شده که حمله به آن باعث وارد آمدن خسارت‌های زیاد به منازل اطراف شد. یک رسانه صهیونیست اوضاع در شهرک‌های اطراف غزه را به مثابه جنگ واقعی توصیف کرد.
گفتنی است، نظامیان صهیونیست یکشنبه شب در پوشش زنانه توانستند وارد غزه شده و نورالدین برکه فرمانده قسام در منطقه خان یونس را ترور کنند، آنها پس از عملیات ترور سعی بر فرار از غزه را داشتند که در دام نیروهای قسام گرفتار شدند. در این درگیری یک افسر مهم صهیونیست به هلاکت رسید و چند نفر دیگر زخمی شدند. در مقابل صهیونیست‌ها برای نجات نظامیان خود مجبور به بمباران غزه شدند که در جریان این بمباران 7 فلسطینی به شهادت رسیدند.
هدف بعدی تل‌آویو
 سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده، تداوم حماقت رژیم صهیونیستی موجب می‌شود تل‌آویو در فهرست اهداف مقاومت قرار بگیرد. این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین با‌اشاره به شکست طرح خطرناک صهیونیست‌ها در غزه، از آمادگی برای دادن درسی فراموش نشدنی به دشمن صهیونیست خبر دادند. به گزارش قدسنا به نقل از المنار، «ابو عبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده که این عملیات یک آغاز بوده و در صورتی که دشمن اسرائیلی تصمیم به ادامه تجاوز داشته باشد یک میلیون صهیونیست در انتظار وارد شدن در شعاع موشک‌های ما باید باشند.
وی تاکید کرد، شهرهای اسدود و بئر السبع اهداف بعدی گروه‌های مقاومت هستند و اگر رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود ادامه دهد این مناطق مورد هدف بعدی هستند. سخنگویان حماس و جهاد اسلامی فلسطین گفتند که هشدارهای خود را عملی کرده و از موشک‌هایی با برد بیشتر برای ضربه زدن به شهرهای دورتر استفاده خواهند کرد.داوود شهاب، مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی هم اعلام کرد که پاسخ مقاومت یک پاسخ طبیعی به نمایندگی از مردم فلسطین است و اتاق عملیات مقاومت این تصمیم را اتخاذ کرد تا ‌اشغالگر و تمامی حامیانش بدانند که اگر زندگی مردم فلسطین امن نباشد، هیچ امنیتی برای آنها نیز وجود نخواهد داشت و به بازی گرفتن جان فرزندان ما، بدون پرداخت بها نخواهد بود.
واکنش‌های جهانی
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ادامه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم و اعلام کرده: «رزمندگان فلسطینی درسی به دشمن دادند که هزاران بار قبل از هر حمله مجددی محاسبه خواهد کرد.» دولت لبنان نیز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و غیرنظامیان بی‌گناه ساکن آنجا را محکوم کرد.
وزارت خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دلیل اصلی تشدید تنش و درگیری‌ها در اطراف باریکه غزه طی روزهای گذشته، حمله عناصر یگان ویژه اسرائیل به باریکه غزه است.
گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز ابراز امیدواری کرد که تنش در نوار غزه پایان یابد چرا که در غیراین صورت جنگ جدیدی در غزه آغاز خواهد شد و ما با فاجعه بزرگی مواجه خواهیم شد. دیبرکل سازمان ملل افزود: جهان دیگر همانند وضعیت جنگ جهانی دوم، دو قطبی نبوده و همانند وضعیت دهه نود قرن بیستم یک قطب تحت کنترل آمریکا نیست. انصارالله یمن و حزب‌الله عراق هم در بیانیه‌هایی همبستگی خود را با مقاومت در غزه اعلام کردند و حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
دولت اردن نیز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اقدامی فوری برای توقف این حملات و حمایت از غیرنظامیان شده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران هم خواستار مداخله فوری مجامع بین‌المللی برای توقف ماشین جنگی و ترور رژیم صهیونیستی شده است.
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر و نویسنده معروف عرب نیز اظهار داشته، پاسخ مقتدرانه محور مقاومت فلسطین به حملات اخیر رژیم‌اشغالگر به غزه در واقع پاسخی به هجوم برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی رسمی روابط با رژیم‌اشغالگر و یادآور آن بود که مقاومت همچنان پویا و مقتدر است و می‌تواند همه معادلات را در عمل به هم بریزد و گنبدهای آهنینی که میلیاردها برای آن هزینه شده است تقریبا از مقابله با موشکهای پیشرفته مقاومت ناتوانند.
این محکومیت‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفت: ما در کنار اسرائیل می‌ایستیم.
صهیونیست‌ها در شوک
یک ژنرال ارشد صهیونیست در گفت وگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» به شکست آشکار عملیات اطلاعاتی نفوذ به غزه اذعان کرد و گفت: «ارتش اسرائیل معمولا این گونه عملیات‌های اطلاعاتی را بدون تلفات در نقاط مختلف خاورمیانه انجام می‌دهد اما در غزه شکست سختی را متحمل شد... یگانی که برای انجام این عملیات به غزه نفوذ کرده بود، شکست سختی خورد که پیامدهای خطرناکی برای ارتش اسرائیل دارد.»
به گزارش قدسنا، این ژنرال صهیونیست در ادامه تاکید کرد «این رخداد بر ما لازم کرده که درباره یگان کماندویی مجری این عملیات و کل ساختار ارتش بازنگری و تحقیقاتی را انجام دهیم.»
از سوی دیگر، «رونی دانیل» تحلیلگر نظامی کانال 13 عبری در این باره گفت: «عملیاتی که در خان یونس رخ داد برای سال‌های طولانی مبهم باقی خواهد ماند...این عملیات ما را به یاد عملیاتی که در لبنان به کشته شدن «امانوئل مورنو» افسر اسرائیلی منجر شد، می‌اندازد و نباید انتظار داشت جزئیات آن به زودی افشا شود.»