kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

گلایه همسر دانشمند شهید فضایی از بی‌توجهی مسئولان دولتی نسبت به شهدای مسجدالحرام!

به گزارش  قرارگاه سایبری عمار، فرشته روح افزا، همسر دانشمند شهید فضایی احمد حاتمی  (از شهدای مسجدالحرام سال 94) به بهانه پخش سریال  «در حوالی پاییز» گفت:
* تمام خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام با دیدن لحظه خداحافظی 2 برادر با خانواده و آشنایانشان اشک ریختند و به یاد عزیزان از دست رفته خود افتادند. سریال «حوالی پاییز» خاطرات خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام را زنده می‌کند.
* شهدای مکه و منا از شهدای مظلوم هستند. در حرم امن الهی در حج به شهادت رسیدند و ما هم به شدت از سوی مسئولان کشورمان در فشار هستیم تا صحبتی نکنیم.
* ما از عربستان و دولت خبیث سعودی هیچ انتظاری نداریم. آنها که در بدترین حالت یکی از روزنامه‌نگاران منتقد خود را می‌کشند و هیچ اثری از او باقی نمانده، یا جنایاتی که در یمن انجام می‌دهند و دست به کشتار هزاران مسلمان و کودک بی‌گناه می‌زنند، اصلا عاقلانه به نظر نمی‌رسد و از نظر انسانی هم جایگاهی ندارد.
* از مسئولان کشورمان توقع داریم که در مقابل جنایاتی که سعودی‌ها با حجاج ایرانی در سال ۹۴ انجام داده‌اند، بایستند و آنها را وادار به پاسخگویی کنند.
* متأسفانه مسئولان ما با وجود قول‌هایی که به خانواده شهدا می‌دهند، هیچ اقدام و نتیجه مثبتی برای احقاق حقوق آنها و از همه مهم‌تر روشن شدن دلیل شهادت حجاج انجام نداده‌اند.
* در این فاجعه تنها کسی که همراه خانواده شهدا بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با فرمایشات خود به خانواده شهدای منا آرامش می‌دهد.
* هیچ‌کسی حاضر نیست پاسخگو باشد که اگر همسرم در فاجعه مسجدالحرام به شهادت رسیده، چرا پیکرش کیلومترها دورتر از مکه مکرمه پیدا شده است. آن هم در حالی که هیچ ضربه‌ای به او وارد نشده و مشکلی نداشته است.
* براساس دیده‌های همراهان شهید حاتمی، وی از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام جان سالم به در برده بود و حتی از روی انسان‌دوستی اقدام به کمک به سایر مسلمانان کرده است، اما در حین امدادرسانی به افراد مصدوم، ناپدید می‌شود و پس از آن یکی از سایت‌های اسرائیلی از کشته شدن شهید حاتمی به عنوان دانشمند فضایی ایران خبر می‌دهد.
* یکی دیگر از نکات قابل توجه در این فاجعه و شهادت احمد حاتمی، پیکر سالم وی است. تمامی شهدای مسجدالحرام آثاری از ضرب‌دیدگی یا شکستگی بر پیکرهایشان مشهود بود به طوری که حتی روی لباس‌هایشان خون دیده می‌شد اما وقتی پیکر شهید حاتمی را پس از مدت‌ها به ایران منتقل کردند، هیچ اثری از خون بر روی لباسش نبود و فقط چند لکه خون بر روی گوش و بینی وی مشهود بود.
* علاوه بر این یادداشتی در جیب وی با دستخط خودش وجود داشت مبنی بر اینکه سعودی‌ها از صبح پیگیر من هستند و رفت و آمدهایم را تحت نظر دارند.
* یکی دیگر از مسائلی که برای ما قابل توجیه نیست، کالبدشکافی نکردن پیکر شهید حاتمی است. چرا مسئولان ما پیکر وی را بدون کالبد شکافی تدفین کردند؟ آیا واقعا نباید دلیل شهادت وی مشخص می‌شد؟
* شهید حاتمی به عنوان دانشمند فضایی اقدامات خاص و قابل توجهی انجام داده بود که شاید سال‌ها بعد این اختراعات اعلام شود. اختراعات شهید حاتمی به حدی بود که سازمان ناسای آمریکا چندین سال به دنبال اختراعات وی بود، اما شهید آن‌قدر به میهن و کشورش پایبند بود که حاضر نمی‌شد به هیچ قیمتی اختراعات خود را فروخته و در اختیار آمریکایی‌ها
قرار دهد.
* اخیرا هم وزیر امور خارجه پس از 3 سال، زمان گذاشته تا با خانواده شهدای حج ۹۴ جلسه داشته باشد، اما جای سؤال دارد که چرا مسئولان به جای احقاق حقوق شهدا، به ما تذکراتی می‌دهند؟ اگر وزیر امور خارجه می‌خواهد پیگیر تشکیل انجمن باشد تا از خانواده شهدا دفاع کند، چرا از خانواده‌‌های مطالبه‌گر دعوت نمی‌کند؟ آقای وزیر! اگر به دنبال احقاق حقوق و پیگیری کمیته حقیقت‌یاب هستید، چرا آن را در سطح وسیع منعکس نمی‌کنید؟ جالب است که مسئولان هم به ما همواره می‌گویند که مطالبه‌گر نباشید و چنین خواسته‌هایی را منعکس نکنید.