kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

واکنش نمایندگان مجلس به سهام عدالت 13 میلیونی جهانگیری

نمایندگان مجلس به اظهارات معاون اول رئیس جمهور درباره ارزش 13 میلیون تومانی سهام عدالت واکنش نشان دادند.

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه وزرای تعاون و کار و رفاه اجتماعی گفت: «در حال حاضر قیمت سهام ۲میلیونی سهام عدالت حدود ۱۳میلیون تومان است». این اظهارات با واکنش نمایندگان مجلس مواجه گردید.
به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌ آبادی در واکنش به اظهارات اسحاق جهانگیری اظهار کرد: شاید روی کاغذ برای ارزش سهام عدالت اتفاقی افتاده باشد، منکر آن نمی‌شویم اما اعلام چنین نرخ‌هایی و عدم پرداخت سود به سهام عدالت نتیجه‌ای ندارد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اعلام چنین نرخ‌هایی جز بالا بردن مطالبات و ایجاد توقع در مردم نتیجه دیگری ندارد؛ از دولتی‌ها خواهش می‌کنم مستندات ادعای خود را برای اطلاع مردم در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عنوان کرد: ارزش سهام عدالت افزایش پیدا کرده است اما به معنای پرداخت سود نیست، با وجود اینکه ارزش صنعت، زمین و دستگاه‌ها بالا رفته اما کارخانه‌ها زیانده شده است، طبیعی است که ارزش سهام آنها افزایش یابد اما نمی‌تواند سود بدهند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس جمهور درباره قیمت 13 میلیونی سهام عدالت گفت: قیمت سهام عدالت را بازار بورس مشخص می‌کند و تا بازار بورسی نباشد و سهامی در بورس ارائه نشود نمی‌توان قیمت واقعی آن در بازار را تعیین کرد.سید حسن حسینی شاهرودی تصریح کرد: تاکنون لایحه خرید و فروش آزادانه سهام عدالت به کمیسیون اقتصادی نرسیده است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: کمیسیون اقتصادی از دولت خواسته که سهام عدالت را تعیین تکلیف کند تا دارندگان سهام عدالت بتوانند آزادانه برای خرید و فروش و مدیریت سهامی که در اختیار دارند تصمیم بگیرند.