kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
ظریف مطرح کرد

قول مقامات پاکستانی برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده

وزیر امور خارجه گفت: مقامات پاکستانی اعم از نخست‌وزیر، وزیر امورخارجه و فرمانده ارتش پاکستان تعهد کردند که اقدامات خود را برای آزاد کردن همه گروگان‌های ایرانی، افزایش دهند، همچنین این مقامات قول دادند که در آینده خبرهای خوبی برای ایران خواهند داشت.




محمد‌جواد ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص سفر اخیرش به پاکستان درخصوص آزادی مرزبانان ربوده شده، اظهار داشت: مقامات پاکستانی اعم از نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان تعهد کردند که اقدامات خود را برای آزاد کردن همه گروگان‌های ایرانی افزایش دهند.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مقامات پاکستانی قول دادند که در آینده خبرهای خوبی برای ایران خواهند داشت.
وی افزود: در سفر به پاکستان توافق کردیم تا اقداماتی انجام شود که در دراز مدت از وقوع کارهای شرورانه جلوگیری شود که از جمله این توافقات نزدیک‌تر کردن همکاری‌های مرزی، حضور مشترک در مرز و اقداماتی از این قبیل است.
ظریف ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز پیگیر اجرایی شدن توافقات سفر اخیر به پاکستان هستند.
وزیر امور خارجه در پاسخ به برخی انتقادات که معتقدند از ظرفیت‌های محلی در سفر وزیر امور خارجه به پاکستان استفاده نشده است، گفت: در آن حوزه‌ها سایر دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران یعنی دستگاه‌های نظامی و امنیتی مشغول هستند، آنها نیز دنبال می‌کنند.
وی بیان افزود: وزارت امورخارجه نیز در حوزه مشخص به وظایفش عمل می‌کند و سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل می‌کنند.
لازم به ذکر است که ۲۴ مهرماه تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه به دست اعضای گروه تروریستی ربوده شدند که جیش‌‌العدل [جیش‌الظلم] مسئولیت ربایش آنها را به عهده گرفته است.