kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

پیونگ‌یانگ: رزمایش آمریکا و کره‌جنوبی توافقنامه صلح را نقض کرد

کره شمالي از سرگيري رزمايش نظامي مشترک کره جنوبي و آمريکا را نقض توافقنامه اخير براي کاهش تنش‌ها در شبه جزيره کره دانست.



روزنامه رودونگ سينمون (ارگان کميته مرکزي حزب کارگر کره‌شمالي) روز گذشته اعلام کرد اقدام کره جنوبي در از سرگيري رزمايش نظامي مشترک با آمريکا، توافقنامه 19 سپتامبر(28 شهریور) را که کره جنوبي و شمالي به منظور متوقف کردن همه اقدامات خصمانه امضا کرده بودند، نقض کرده است. هفته گذشته نيروي دريايي آمريکا و کره جنوبي رزمايش نظامي مشترک خود را آغاز کردند، در حالی که در ماه ژوئن(خرداد) و در پي تمرکز سئول و واشنگتن بر تعامل با کره‌شمالي، اين رزمايش مشترک نظامي تعليق شده بود.
به گزارش تسنیم، در گزارش اين روزنامه آمده است: «رزمايش نظامي دو هفته‌اي کره جنوبي با آمريکا، به شکل مستقيم توافقنامه نظامي بين دو کره را که در آن دو کشور متعهد شده بودند تهديدهاي عملي براي جنگ و روابط خصمانه بنيادي را در شبه جزيره کره کنار بگذارند نقض کرده است.»سخنگوي وزارت دفاع کره جنوبي، دوشنبه اين انتقادات کره‌شمالي را رد کرد و گفت اين رزمايشي دفاعي است و تنها بخش بسيار کوچکي از نيروهاي نظامي در يک محدوده بسيار کوچک اين رزمايش را انجام مي‌دهند.