kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

خشم آمریکایی‌ها از اهدای «مدال آزادی» به جرج بوش

یک نهاد آمریکایی موسوم به «مرکز ملی قانون اساسی» به جرج بوش، رئیس‌جمهور اسبق و جنگ‌طلب آمریکا و همسرش جایزه «مدال آزادی» اعطا کرد! مسئله‌ای که سبب خشم مردم آمریکا و تظاهرات آنها در خیابان‌های فیلادلفیا شده است.



طی اقدامی قابل تامل در آمریکا، جرج بوش پسر، رئیس‌جمهور جنگ‌طلب اسبق این کشور مدال آزادی دریافت کرد! باشگاه خبرنگاران جوان در این باره به نقل از سی‌بی‌اس نوشته، یک نهاد آمریکایی موسوم به «مرکز ملی قانون اساسی» به جرج بوش، رئیس‌جمهور جنگ‌طلب آمریکا در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ و همسرش جایزه «مدال آزادی» اعطا کرد. اقدام این نهاد آمریکایی سبب برگزاری تظاهرات و تجمعات فعالان آمریکایی در شهر «فیلادلفیا» شده است. طبق این گزارش «جو بایدن»، معاون اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا شخصا این مدال را به گردن بوش انداخته است.
شماری از معترضان آمریکایی حین سخنرانی «جو بایدن» درباره شایستگی بوش و همسرش برای دریافت این جایزه، با سر و صدا تلاش کردند مراسم را مختل کنند که نیروهای امنیتی برخی از آنان را به بیرون از سالن مراسم منتقل کردند.
جرج بوش به دنبال وقوع حملات مشکوک 11 سپتامبر سال 2011 دستور ایجاد وزارت امنیت داخلی و نیز ایجاد زندان گوانتانامو برای نگهداری افراد مظنون به حملات تروریستی در شرایط شکنجه را صادر کرد. جرج دبلیو بوش کسی بود که جنگ افغانستان را به راه انداخت جنگی که ماه گذشته وارد هجدهمین سال خود شد. بوش همچنین آغازگر جنگ در عراق بود. برآورد شده است در هر دو جنگ مذکور بیش از 500 هزار نفر کشته شده‌اند. جنگ افغانستان و عراق همچنین مسیر را برای جنگ‌های فاجعه‌بار در سوریه و لیبی هموار کرد. ریچارد کلارک مقام امنیتی سابق آمریکا معتقد است، جرج بوش در سال‌های ریاست‌جمهوری خود مرتکب انواع و اقسام جنایات جنگی شده است.