kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

روز بد برای نیروی هوایی آمریکا / سقوط 3جنگنده در فیلیپین و ژاپن

سه جنگنده نیروی هوایی آمریکا مستقر در پایگاه‌های نظامی این کشور در ژاپن و فیلیپین، در یک روز و حین پرواز آزمایشی به قعر آب‌های آزاد سقوط کردند.



دو فروند جنگنده اف-‌18 نیروی دریایی آمریکا روز گذشته پس از آنچه «بروز مشکلات فنی در جریان عملیات‌های روزانه در دریای فیلیپین» عنوان شده سقوط کردند. بر اساس گزارش‌ها‌، خلبان‌های این جنگنده‌ها از این حادثه جان سالم به در برده‌اند و در وضعیت مناسبی به سر می‌برند. تحقیقات درباره دلیل سقوط هواپیما ادامه دارد. اگرچه تجهیزات هوایی ارتش آمریکا همواره به عنوان یکی از نقاط قوت آمریکا محسوب می‌شدند اما حجم سقوط جت‌های ارتش آمریکا در سال‌های اخیر بسیار بالا بوده است. چندی پیش نیز اعلام شد، پیشرفته‌ترین جنگنده آمریکایی به دلیل نقص فنی به طور موقت کنار گذاشته
 شدند.
همزمان یک فروند جنگنده آمریکایی در ژاپن هم دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. این جنگنده یک فروند هواپیمای اف-۱۸ ارتش آمریکا بود که در جزیره «اوکیناوا» در ژاپن به داخل دریا سقوط کرده است. این حادثه حین پرواز آموزشی روی داده است. در حال حاضر ۴۷ هزار سرباز آمریکایی در پایگاه «فوتنما» در جزیره اوکیناوا مستقر هستند. فوتنما بزرگ‌ترین پایگاه نظامیان آمریکایی در ژاپن است. جمعیت زیادی از ژاپنی‌های ساکن در این جزیره بارها در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در اوکیناوا تظاهرات کرده‌اند.