kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
رئیس ‌دستگاه قضا در مراسم معارفه رئیس‌جدید دانشگاه امام صادق(ع):

دانشگاه امام صادق(ع) ودیعه‌ای است که باید برای بهبود آن تلاش کنیم

رئیس ‌قوه قضائیه و رئیس‌هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع)، این دانشگاه را به مثابه ودیعه‌ای دانست که باید برای بهبود آن تلاش کرد و مطالعه، تتبع و برنامه‌ریزی برای توسعه علوم انسانی اسلامی را در صدر ماموریت‌های دانشگاه امام صادق(ع) دانست.

به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه امام صادق(ع)، تصریح کرد: از برادر عزیز و مکرم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مهدوی کنی به خاطر زحمات و رنج‌هایی که در طول سالیان اخیر برای این دانشگاه متحمل شدند، صمیمانه سپاسگزارم. ایشان شخصی فاضل، اهل تقوا و دارای سلامت نفس هستند، به نحوی که همگان بر این اوصاف اقرار دارند و علاوه‌بر انتساب به بیت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، بالاصاله باید مورد توجه مسئولان، دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق(ع) باشند.
رئیس‌هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع)، تقدیر از سایر افرادی که در طول سال‌های گذشته در این دانشگاه متحمل زحماتی شده‌اند را وظیفه‌ای اخلاقی و دینی دانست و با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی مسئولان دانشگاه امام صادق(ع) از تجربیات رئیس‌سابق این دانشگاه، اظهار کرد: تغییر مدیریتی در دانشگاه‌ها و نظامات اجرایی، امری طبیعی است و نباید به گونه‌ای دیگر تفسیر شود.
رئیس‌قوه قضائیه با بیان اینکه دانشگاه امام صادق(ع) ودیعه‌ای نزد ماست که همه باید دست به دست یکدیگر دهیم و در حد عقل و وسع خود در جهت بهبود آن گام برداریم، افزود: جناب آقای دکتر سعدی (رئیس‌جدید) هم مورد تایید بسیاری از استادان گرامی بوده‌اند و بعد از مشورت‌های متعدد انتخاب شدند. ایشان اهل فضل و از شاگردان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی هستند که در حال حاضر برای اداره امور دانشگاه مفید تشخیص داده شدند و ان‌شاءالله با تمام توان و استعداد خود در خدمت دانشگاه خواهند بود.آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان خطاب به اساتید، مسئولان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه شما در این دانشگاه وضعیت خاصی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارید، خاطرنشان کرد: البته سایر دانشگاه‌ها نیز شایسته است که در همین مسیر باشند، اما بنیان این دانشگاه، «اسس علی التقوی» و امیدواریم در مقام فکر و عقلانیت و همچنین ایمان و تقوا، سرآمد و برجسته باشد.
در پایان این مراسم که جمعی از اساتید این دانشگاه
من‌جمله آیت‌الله باقری کنی، آیت‌الله مصطفوی، حجج اسلام مصباحی مقدم، صدیقی و آقایان آشنا، اسماعیلی و جلالی حضور داشتند، آیت‌الله آملی لاریجانی حکم رئیس‌جدید این دانشگاه را به حجت‌الاسلام دکتر سعدی اعطا کرد.