kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
اندیشکده صهیونیستی:

حزب‌الله لبنان بیش از تمام اعضای اروپایی ناتو موشک و راکت دارد

اندیشکده صهیونیستی «جینسا» ضمن اعتراف به قدرت روز افزون حزب‌الله لبنان تاکید کرده این جنبش بیشتر از همه اعضای اروپایی ناتو، موشک و راکت در اختیار دارد و توانایی نظامی این جنبش است که صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته.

گزارش جدید مراکز تحقیقاتی رژیم صهیونیستی از قدرت ویرانگر موشک‌ها و راکت‌های نیروهای مقاومت حزب‌الله و افزایش قابل توجه تجربیات رزمی و شمار نیروهای آنها حکایت دارد. در گزارش اندیشکده صهیونیستی «جینسا» که در آن نظامیان ارشد سابق آمریکایی و صهیونیست‌ها حضور دارند، به قدرت شلیک موشک‌های حزب‌الله لبنان و تهدید جدی و متفاوت با گذشته علیه سرزمین‌های ‌اشغالی در صورت بروز نبردی در آینده‌اشاره شده است.
در بخشی از این گزارش آمده: «نبرد بعدی، شباهت بسیار کمی با نبرد‌های قبلی بین اسرائیل و حزب‌الله دارد.»
در این گزارش همچنین بر تجربیات جنگی جدید نیروهای مقاومت در سوریه، حمایت ایران ازاین جنبش و زرادخانه عظیم موشکی آن ‌اشاره و تصریح شده: «این موارد یک جهش بسیار عظیم در توانایی این گروه در ویران کردن و تخریب اسرائیل به شمار می‌رود.»
در این گزارش همچنین تاکید شده: «امروزه حزب‌الله قدرت شلیک بیش از 95٪ از ارتش‌های متعارف جهان را دارد. حزب‌الله اینک بیشتر از همه اعضای اروپایی ناتو موشک و راکت دارد.
حزب‌الله بین 120 تا 140 هزار موشک و راکت دارد. این در حالی است که در سال 2006 این رقم تقریبا 10 هزار موشک و راکت برآورد شده بود.»
بر این اساس، حزب‌الله غیر از موشک‌های برد کوتاه، چندین هزار راکت برد متوسط، چند صد فروند موشک برد بلند نقطه زن با قابلیت ضربه زدن به اهداف در تمامی سرزمین‌های ‌اشغالی را دارد. تعداد نیروهای حزب‌الله نیز از 13 هزار نفر در سال 2006 به 25 هزار نیروی آماده رزم و 20 تا 30 هزار نیروی ذخیره رسیده است.
به گفته «مایکل. اس تاکر» سرلشکر بازنشسته آمریکایی، «اسرائیل به واقع با چالشی که در هیچ کجای جهان وجود ندارد، مواجه شده است.»