kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
سیدحسن نصرالله:

تعجب می‌کنم، جهان از قتل خاشقجی شوکه شد از جنایات یمن نه

دبیرکل حزب‌الله گفت: «تعجب می‌کنیم چرا جهان از جنایت قتل خاشقجی شوکه شده ولی از جنایات سعودی در یمن شوکه نمی‌شود.»

سید حسن نصرالله عصر روزشنبه و در مراسم روز شهید در ضاحیه جنوب بیروت به ماجرای کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در ترکیه‌اشاره کرد و گفت جهان باید این اقدام را محکوم کند.
تعجب می‌کنیم جهان که از جنایت قتل خاشقجی شوکه شده چرا از جنایات سعودی در یمن شوکه نمی‌شود.
وی افزود: «ما به دلیل مسئله خاشقجی در برابر وضعیت جدیدی در یمن قرار داریم و خوب است که شاهد اظهاراتی مبنی بر وجوب پایان جنگ یمن هستیم.
درخواست‌ها برای پایان دادن به جنگ در یمن نتیجه ایستادگی ملت یمن است و اعلام طرح آمریکا برای آتش‌بس در یمن، یک ماه پس از شدیدترین حملات به ساحل غربی در یمن صورت
 می‌گیرد.»
نصرالله این را هم گفت که: «آنچه را که ما امروز داریم، به برکت خون شهدا است و خانوا‌ده‌های شهدا وصیت‌های آنها را حفظ کردند و بیشتر خانواده‌های شهدا حتی بقیه فرزندان خود را به سمت این مسیر فرستادند.»
وی اظهار داشت: «به برکت خون شهدا و قدرت‌های موشکی مقاومت از کشور حمایت می‌کنیم، به همین دلیل می‌بینیم که دشمن اسرائیلی اخیرا بر روی موضوعموشکی مقاومت تمرکز کرده است.
 نقطه قوت مقاومت همان قدرت موشکی است زیرا ارتش لبنان اجازه برخورداری از موشک‌های پیشرفته را ندارد. بنیامین نتانیاهو زمانی که خود سعی می‌کند قدرت موشکی‌اش را افزایش دهد می‌خواهد این قدرت مقاومت را بگیرد.»
گفتنی است روز شهید در لبنان سالروز شهادت «احمد القصیر» (18 ساله) است، شخصی که اولین عملیات استشهادی مقاومت لبنان را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد. وی در سال 1982 با خودرویی پر از مواد منفجره به یکی از مقرهای ارتش این رژیم در «صور» لبنان وارد شد و 141 افسر و سرباز صهیونیست بر اثر انفجار این خودرو به هلاکت رسیدند. شهید «القصیر» این عملیات را پنج ماه پس از ‌اشغال بخش‌هایی از جنوب لبنان توسط صهیونیست‌ها انجام داد.
خیانت ارتجاع عرب و برنامه حزب‌الله
نصرالله در بخشی دیگر از سخنانش تصریح کرد: «ما هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل و از سوی هر کسی را محکوم می‌کنیم و از تمام شرافتمندان جهان می‌خواهیم این را محکوم کنند زیرا این به معنای به رسمیت شناختن دشمن و ظلم به حقوق ملت فلسطین است. وظیفه انسانی هر شخصی است که عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی را محکوم کند.»
وی سپس خطاب به ملت فلسطین گفت: «از این اقدامات ناراحت نباشید زیرا ممکن است خیری در آن نهفته باشد و آنچه پیشتر مخفیانه انجام می‌شود اکنون علنی شده است. عادی‌سازی کنونی روابط، نفاق عربی را آشکار کرد و نقاب‌ها را از روی منافقان برداشت. فریبکاران و منافقان همان کسانی هستند که پیروزی و رشد بیداری حقیقی را به تأخیر می‌اندازند... ما برنامه‌های زیادی برای مقابله با عادی‌سازی روابط داریم همانگونه که در تونس و لبنان شاهد آن بودیم. مردم بحرین علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سفر نتانیاهو دست به تظاهرات گسترده زدند و این قابل تقدیر است.»
حمایت ایران از مقاومت
سید حسن نصرالله سپس به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره و اعلام کرد دونالد ترامپ به صراحت می‌گوید هدف تحریم‌ها قطع حمایت ایران از مقاومت در منطقه و تغییر موضع آن در قبال مسئله فلسطین است اما ایران مانند بسیاری از کشورهای عربی این کار را انجام نداد و حمایتش از مقاومت را قطع نکرد. ورزشکاران ایرانی زمانی که به مسابقات جهانی می‌رسند و حریف آنها اسرائیلی است، از این مسابقات انصراف می‌دهند.