kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

دمشق از تجاوزهای پی در پی آمریکا به سازمان ملل شکایت کرد

دمشق علیه تجاوزات مکرر جنگنده‌های آمریکایی و کشتار شهروندان سوریه، به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت شکایت کرد.

وزارت خارجه سوریه با ارسال دونامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، علیه حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش به مناطق مسکونی شهر «هجین» شکایت کرد و خواستار رسیدگی فوری به این مسئله شد.
حمله جمعه گذشته جنگنده‌های آمریکایی به شهر هجین در استان «دیرالزور» واقع در شرق سوریه، 26 غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. این بمباران که با بمب‌های حاوی فسفر سفید انجام گرفته، زخمی‌های زیادی برجای گذاشته و خانه‌های مردم را هم ویران کرده است.
در نامه‌های فوق آمده است، جنایت وحشتناک ائتلاف آمریکایی در هجین، بار دیگر ادعای دروغین واشنگتن در مبارزه با تروریسم را نشان داده است. آمریکا این جنایات را با هدف کشتار تعداد زیادی از آحاد ملت سوریه و ضربه زدن بیشتر به زیرساخت‌ها انجام می‌دهد.
در ادامه نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: این جنایت شنیع بار دیگر ادعاهای دروغین آمریکا درباره مبارزه با تروریسم را برملا کرده که هدف واشنگتن کشتن هرچه بیشتر مردم سوریه و تخریب زیرساخت‌های کشور است. این در حالی است که جنایات این ائتلاف ضد قانونی و ضد اخلاقی در حق غیرنظامیان بی‌گناه همچنان ادامه دارد و اکنون برای مردم سوریه روشن شده است که این ائتلاف آینده، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارزی سوریه را هدف قرار داده و سعی دارد مانع از حل بحران در کشور شود.وزارت خارجه سوریه در پایان دونامه اعتراض‌آمیز خود، از شورای امنیت خواست، در قبال چنین تجاوزاتی، به مسئولیت خود عمل کند و اقدامات جدی و فوری انجام دهد.
آمریکا به بهانه مبارزه باداعش، در سال 2014 و خارج از چارچوب شورای امنیت، دست به تشکیل ائتلاف ضد «داعش» زده و در سایه این ائتلاف، از آن زمان تاکنون مردم سوریه را کشتار و زیرساخت‌ها را ویران کرده است.