kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

معترضان فساد دولتی در تل ‌آویو: اسرائیل در حال غرق شدن است

ساکنان سرزمین‌های ‌اشغالی با تجمع در تل‌آویو، ضمن سر دادن شعارهایی علیه فسادهای نتانیاهو تاکید کردند همین فساد مقام‌های دولتی، اسرائیل را غرق خواهد کرد.

معترضان روز شنبه و در اعتراض به رسوایی پرونده فساد 3000 نتانیاهو، سازه‌ای شبیه به یک زیردریایی را در میدان «هابیما» در مرکز تل‌آویو نصب کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «با نتانیاهو، اسرائیل در حال غرق شدن است.»روز پنجشنبه، پلیس این رژیم اعلام کرده بود شواهد کافی برای متهم شناختن «دیوید شیمرون»، وکیل و معتمد نتانیاهو به اخذ رشوه و پولشویی‌ در پرونده 3000 فساد نتانیاهو به دست آورده است و به دادستان کل پیشنهاد کرده که علیه شیمرون و 4 نفر دیگر که همگی از مقامات نزدیک به نتانیاهو هستند، کیفرخواست صادر کند.به گزارش خبرگزاری قدس، پرونده موسوم به 3000 یا امور زیردریایی مربوط به عدم رعایت نفع عمومی در خرید 2 میلیارد دلار زیردریایی از شرکت تیسن کروپ آلمان است.از سوی دیگر، «آوی گبای» رئیس‌حزب صهیونیستی کار رژیم صهیونیستی نیز گفت، نتانیاهو یک مدیر و سیاستمدار فاسد است گبای در توئیتی تصریح کرده که نتایج به دست آمده از تحقیقات پلیس نشان می‌دهد نتانیاهو یک مدیر و سیاستمدار فاسد است.
کمپین فلسطینی
خبر دیگر اینکه، چندین انجمن و نهاد فلسطینی با همکاری تعدادی از احزاب و گروه‌های عربی روز یکشنبه کمپین رسانه‌ای تحت عنوان «عادی‌سازی روابط یک جنایت است» را به راه انداختند. این کمپین در واکنش به سفر هیئت‌های صهیونیستی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اعلام آمادگی برخی نظام‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. بانیان این طرح با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «هدف این طرح به تصویر کشیدن خطرات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی عادی‌سازی روابط و بسیج ملت‌های عربی برای اعمال فشار بر سران عربی جهت متوقف کردن عادی‌سازی روابط است.»