kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

حساسیت انقلابی آیت‌الله یزدی عضو باند مهدی هاشمی را نگران کرد(خبر ویژه)

عضو باند مهدی هاشمی معدوم، با ژست دلسوزی، از انتقاد دلسوزانه آیت‌الله یزدی درباره دیدار یکی از مراجع با جمعی از دست‌اندرکاران فتنه 88 ابراز تأسف کرد.

سید سراج‌الدین موسوی مدعی شده طراحان زبردست (که آنها را سپاه پاسداران معرفی می‌کند) با آبروی آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بازی کرده‌اند و هدف‌شان هم ترساندن بزرگان حوزه از ورود به عرصه سیاست بوده است.
وی در ادامه ادعا می‌کند گروه مذکور همین روش و بعضاً سخت‌تر و عملیاتی‌تر شده را با بیت امام در پیش گرفته و به سید حسن خمینی دشنام دادند.
سراج موسوی در پایان می‌نویسد: «و آخرین سخن آنکه ای کاش آیت‌الله یزدی که از سابقین انقلاب است و به همین جهت برای ما مورد احترام است، نمی‌گذاشتند مورد طمع خناسان واقع شوند. برای من که از روزهای قبل از مبارزه در رودبار با ایشان آشنا شدم و شاهد حزن و شعفشان در روزهای سخت مبارزه بودم، برای من که به یاد دارم بعد از اینکه به ایشان خبر اعتصاب غذای پاریس در دفاع از امام و زندانیان سیاسی را که به ابتکار استاد شهید محمد منتظری برگزار شده بود را دادم چه مقدار خوشحال شدند، برای من که از زحمات بسیار ایشان در روزهای سختی آگاهم، سخت است که شاهد این روزهای آیت‌الله یزدی باشم؛ ای کاش از ایشان صیانت می‌شد».
یادآور می‌شود سراج موسوی به اعتبار روابط خانوادگی، پیوند عمیق با هادی هاشمی (رئیس دفتر آقای منتظری و برادر مهدی هاشمی معدوم) دارد و یکی از فتنه‌گران اصلی در باند مهدی هاشمی محسوب می‌شود. بنابر اعترافات مهدی هاشمی، باند وی از طریق راه‌اندازی کتابخانه سیاسی قم (که بعدها در قالب گروهک مجمع مدرسین جلوه‌گر شد) سعی داشتند جریان موازی و معارض در مقابل «جامعه مدرسین» راه‌اندازی کنند و نقش صیانتی این جامعه در قبال «مرجعیت» و روحانیت و حوزه‌های علمیه را کمرنگ سازند. جامعه مدرسین در عزل سید کاظم شریعتمداری و همچنین دفاع از امام و انقلاب در مقابل خیانت‌های منتظری، نقش تاریخی و بی‌نظیر ایفا کرد.
سراج موسوی همچنین سال 88 با ستاد فتنه همکاری نزدیک داشت و در تحریک کروبی و موسوی و هاشمی نقش‌آفرینی می‌کرد. غیرتی شدن اخیر وی در حالی است که نامبرده در طول دو دهه گذشته (از دولت مدعی اصلاحات تا امروز) در مقابل هتاکی‌ها و حرمت‌شکنی‌های علنی افراطیون مدعی اصلاحات علیه اصل اسلام و نبوت و امامت و ولایت فقیه و حضرت امام(ره) کمترین اعتراضی نکرده است. از این جهات به نظر می‌رسد هشدار دلسوزانه و به موقع آیت‌الله یزدی، طراحان اصلی نقشه تطهیر فتنه‌گران به واسطه ملاقات با یکی از مراجع را نگران کرده است.
گفته می‌شود نامه منتظری به امام برای جلوگیری از اعدام مهدی هاشمی (سردسته باند قاتل چند نفر) توسط سراج موسوی فرستاده شد.