kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

ائتلاف سعودی در حال ویران کردن الحدیده مدعیان دفاع از حقوق بشر در حال تماشا!

ائتلاف سعودی در حالی به شدت در حال بمباران زمینی،دریایی و هوایی الحدیده است که نهادهای مدعی حقوق بشری در برابر این «جنون جنایات» فقط نظاره‌گرند.
سرویس خارجی

ائتلاف سعودی با چراغ سبز آمریکا و پس از پایان انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور، دور جدید حملات خود به الحدیده (در غرب یمن) را شروع کرده است. مقامات انصارالله می‌گویند این حملات به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا صورت می‌گیرد، حال آنکه، چند روز مانده به آغاز انتخابات کنگره، وزرای خارجه و دفاع آمریکا ناگهان، نگران حقوق بشر در یمن شده و خواستار آتش بس در این کشور شده بودند. درخواستی که انگیزه اصلی آن کمک به پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات کنگره بود. با این وجود نهادهای حقوق بشری جهان همچنان در برابر این جنایت تنها نظاره‌گرند.
 به گزارش تسنیم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرده، اقدامات متجاوزان در ویران کردن زیرساخت‌های بندر الحدیده ثابت می‌کند که حکومت سعودی از جنایت خاشقجی عبرت نگرفته است. به گفته سخنگوی انصارالله، همه می‌دانند آنچه کشور را ویران کرد و همچنان ویران می‌کند، جنگنده‌های متجاوزان سعودی و اماراتی است. شبکه خبری المسیره(متعلق به انصارالله) نیز گزارش داده جنگنده‌های سعودی، پنج بار محله‌های مسکونی بخش التحیتا در الحدیده را بمباران کردند که در نتیجه آن یک نفر شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند. همچنین در حملات متجاوزان به منطقه 7 جولای الحدیده، یک کودک شهید و 9 نفر زخمی شدند.
از سوی دیگر محمد علی الحوثی در مقاله‌ای که در واشنگتن پست منتشر شد، درخواست‌ آمریکا برای توقف جنگ در یمن را توخالی و آن را با هدف فریب افکارعمومی دانست. وی افزود تشدید تجاوزات ائتلاف آمریکایی -سعودی-اماراتی بیانگر این است که ادعاهای صلح‌جویانه آمریکا برای آتش بس، چیزی جز سخن واهی و پوچ با هدف گمراهی افکار عمومی در سطح منطقه و بین‌المللی نیست. ‎ الحوثی با‌اشاره به اینکه رهبران سعودی بی‌پروا و گستاخانه، اهمیتی به دیپلماسی نمی‌دهند، تاکید کرد: «آمریکا توانایی پایان دادن به تجاوزات خصمانه علیه یمن را دارد، اما در عمل تصمیم دارد از همپیمان فاسد خود حمایت کند.‎..هدف ائتلاف سعودی - اماراتی از محاصره شهر ساحلی الحدیده به زانو درآوردن ملت یمن و وادار کردن آنها به تسلیم است، این ائتلاف از ابزار گرسنگی و وبا به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند. علاوه‌بر این‌ها ائتلاف سعودی - اماراتی، با تهدید سازمان ملل متحد به قطع کمک‌های مالی باج‌خواهی می‌کند، گویا آن را یک موسسه خیریه می‌پندارند نه سازمانی که بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، سازمانی مسئول است...ما از خودمان دفاع می‌کنیم، ولی همانند ائتلاف متجاوز هواپیماهای جنگی آمریکایی که یمنی‌ها را با سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی بمباران می‌کنند، در اختیار نداریم. از سوی دیگر، ما قادر نیستیم محاصره تحمیلی که مانع صادرات و واردات یمن می‌شود، را برطرف کنیم.» ‎